Partitie van Harde schijf niet meer toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy1985

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Hallo Allemaal,

Een paar dagen geleden heb ik windows XP Professional en los SP2 geinstalleerd.
Echter vanaf vandaag kreeg ik een probleem op het moment dat ik de D: partitie opende op mijn harde schijf. (niet de partitie met windows dat is C:)
De bestanden die erop staan verdwijnen en ik krijg de volgende melding dat er een fout is opgetreden in explorer.exe, Probeer ik hem echter een paar keer achter elkaar te openen krijg ik ook nog de melding dat er een fout is opgetreden in drwtsn32.exe

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem zodat ik deze partitie ook weer kan gebruiken.

Alvast bedankt,

Ron

je kan proberen chkdsk te draaien op die schijf of anders een poging to formateren.
al denk ik dat het probleem bij windows zelf is maar weet ook niet exact wat het kan zijn.

Ik heb de schijf toen ik het merkte uiteindelijk geformateerd. hierna was hij wel toegankelijk. Echter toen ik er weer nieuwe bestanden op ging opslaan kwam hetzelfde probleem weer naar voren.

Wis die partitie in schijfbeheer, en maak een nieuwe, formateer hem, en hang er een schijfletter aan.

En vergelijk tevens de grootte ervan, in verkenner, en schijfbeheer.
Hoe groot is die schijf en hoe wordt die weergegeven in schijfbeheer?
Bij een probleem in de 48bitLBA, krijg je ook van dit soort geintjes.

Hartstikke bedankt, voor als nog is de schijf ingebruik en doen zich nog geen problemen voor. In beide menu's heeft de partitie dezelfde grootte.

Groeten Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan