partitie van HD vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hunter68

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
ik heb een HD in mijn laptop zitten die niet al te groot is ( 40 gig..) , C en D.
op C staat windows ( XP) , maar er staan maar een paar gig ruimte op , terwijl op D juist veel meer staat.
hoe kan ik ruimte van D op C zetten.

Je kunt partities vergroten of verkleinen met een partitie programma
Dan verklein je D en geeft de vrije ruimte aan C
Het is makkelijker om bv ruimte vrij te maken op jouw C-partitie door bv al je documenten en foto's/muziek/films enz op de D-partitie te zetten
En daarna de boel eens goed opuimen :zie hier( vanonderen)
http://www.schoonepc.nl/instal.html

Laatst bewerkt:
oké , bedankt voor de snelle reacties.

ik heb nu de minitool partition wizard home edition op de latop geinstalleerd.
ziet er simpel uit , maaruhhh , snap er niets van.
ik kan de schijven in grote wijzigen , maar niet grote overzetten....dus volume van D naar C....

help.....

oké , die link had ik ook al gelezen , maar zoals daar beschreven staat moet je dus eerst de D volume kleiner maken zodat er een unallocated space ruimte onstaat , die doorgevoert kan worden naar de schijf C.
tot zover oké...

maar dan geeft het verhaal aan dat je de C groter kan maken op de zelfde manier als je de D kleiner maakt ( oké , voor kleiner maken naar links trekken , voor groter naar rechts..) , maar dit lukt dus niet. ik kan hem dus niet op die manier groter maken. ( zoals het beschreven staat. hij lijkt al op het maximale te staan.

Je kunt pas C groter maken als D ook daadwerkelijk kleiner is , dus als er ruimte is om uit te breiden
Je moet het in 2 stappen doen; eerst D kleiner , en dan C groter

Hoi..en welkom op Helpmij.

De volgorde van je schijf partities is C..D?
Zo ja..ik denk dat je aan de rechterkant van D aan het verkleinen bent. En je moet dan aan de linkerkant verkleinen.
Voorbeeldje: klik de D aan en in linkerdeelvenster komt een regel:Move/rezise.
Er komt een popup balk van je D. Ga met je muis op linkervertikale lijn staan en sleep naar rechts.Klik dan op OK
Klik nu je C aan. Linkervenster:move/resize.
Popup van je C. Met als goed is rechts een grijs gebied. Nu met je muis op rechtervertikale lijn en sleep naar rechts. C wordt groter.
Klik op OK en dan linksboven op APPLY.

Laatst bewerkt:
je hebt helemaal gelijk !!!

op die manier werkt het dus !!

many thanks !

ik verkleinde vanaf de rechter kant i.p.v van links waar dus C staat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan