Partitie verdwenen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bennn

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Hoi allemaal!

Ik wou veranderingen maken aan mijn partities met partition magic, maar ik kreeg de foutmelding: 'partition letter is not valid' nog voor ik partition magic opstartte.
Toen ik partition magic dus wou verwijderen van mij computer, startte mijn pc opnieuw op en was ik een partitie kwijt: D:\ , waar al mijn documenten in stonden

Het zijn vrij belangrijke documenten die ik nu kwijt ben dus als iemand ook maar enig idee heeft..??

Dank u wel

Bennn

Kijk even bij start-configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer en controleer daar even of je buiten je C: schijf nog meer dingen ziet. Je moet in het onderste gedeelte dan kijken. Bovenin ziet je een lijstje staan. Daaronder ziet je een soort balken met de driveletters. Als je iets ziet maar het heeft geen letter meer dan 1x met de rechtermuisknop daarop klikken en kiezen voor Stationsletter of paden wijzigen.

Snap je dat niet helemaal dan even een printscreen ervan maken en even hier plakken met een duidelijk overzicht van de balkjes.

ik heb inderdaad dat stukje van 20 GB nog staan waar vroeger mijn documenten in stonden, zonder letter... Maar als ik op 'Stationsletter of paden wijzigen' klik krijg ik de volgende foutmelding:

De bewerking is mislukt omdat de consoleweergave van schijfbeheer niet bijgewerkt is. vernieuw de weergave via de taak vernieuwen. als het probleem zich blijft voordoen, dient u de console schijfbeheer te sluiten en vervolgens schijfbeheer (of de computer) opnieuw op te starten.

die foutmelding blijft natuurlijk terugkomen, ook al start ik alles terug opnieuw op...

heb je misschien nog ideeën??:confused:

Dank je,

Benn

Ben met je programma bezig maar geraak er niet echt wijzer van...
Ik ben al geraakt bij:

no log, Don't record anything
Select media: de harde schijf
Select partition table type: Intel
en dan heb ik analyse geselecteerd

Dan krijg ik te zien dat er een 'space conflict' is tussen mijn verwijderde partitie en mijn partitie waar windows opstaat
En ook een space conflict tussen mijn verwijderde partitie en mijn derde (en ook de laatste) partitie

hoe krijg ik dan zoiets opgelost??

Bennn

Kijk even of de bootsectors nog wel "identical" zijn.

1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Plaats van punt 4 de printscreen hier.

Alt + PrtScn toetscombinatie!!

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

Greetz

Vista consoleweergave schijfbeheer

Ik heb hetzelfde probleem. Na formatteren van de C:\schijf kan ik niet meer bij de "oude" D:\schijf met al mijn data erop.

Ik snap alleen de laatste uitleg niet met knippen en plakken.

Kunnen jullie mij aangeven wat ik precies moet doen. Diverse partitieprogramma's werken niet onder Vista.

:thumb:

@deborahharry

Welkom op het forum.

Wellicht nog niet begrepen,maar het is niet de bedoeling om een vraag te stellen in het topic van iemand anders,omwille van de overzichtelijkheid is het wenselijkdat je zelf een topic opent ;)

Over printscreen de volgende link.

http://www.omewil.nl/tips/klembord.html

Gebruik de toetsen combinatie Alt + PrtScn,dan krijg je alleen het geopende venster en dan blijft de afb. vaak ook het kleinst.

Niet opslaan als *.bmp maar als JPEG,anders wordt het bestand te groot en kun je het niet uploaden naar de site!!

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan