Hallo, ik heb pas mijn nieuwe pc met win 7 prof erop.
Er zitten 2 HD van elk 1 TB in.
De C-partitie = ongeveer 50 GB.
Win 7 neemt ongeveer 37 GB in.
IK zou graag deze patitie groter maken naar 100GB.
Dus Computerbeheer => Opslag => schijfbeheer
Bekijk bijlage C vergroten.zip
Op C rechter-muis-klik => kan ik enkel kleiner maken en dit is ook het geval bij D.
Dus veronderstel ik dat als ik D-partitie 50 GB kleiner maak dat ik daarna de C-partitie 50 GB groter zal kunnen maken. Is dat zo?
En is dat zonder data-verlies?
Dan heb ik nog een tweede probleem.
Voor ik bovenstaande operatie wil uitvoeren heb ik met de True Image Home 2011 opstart CD een systeem backup van de C-patitie gemaakt.
De C-partitie = voor 37,8 GB in gebruik. Met een ingestelde compressie op normaal is de backup slechts 4,89 GB groot.
Is dat niet weinig? Zou die backup betrouwbaar zijn? Hoe kan ik dat weten? Heeft iemand hier ervaring mee?
1001x bedankt voor jullie antwoord
Vriendelijke groeten
Chris
Er zitten 2 HD van elk 1 TB in.
De C-partitie = ongeveer 50 GB.
Win 7 neemt ongeveer 37 GB in.
IK zou graag deze patitie groter maken naar 100GB.
Dus Computerbeheer => Opslag => schijfbeheer
Bekijk bijlage C vergroten.zip
Op C rechter-muis-klik => kan ik enkel kleiner maken en dit is ook het geval bij D.
Dus veronderstel ik dat als ik D-partitie 50 GB kleiner maak dat ik daarna de C-partitie 50 GB groter zal kunnen maken. Is dat zo?

Dan heb ik nog een tweede probleem.
Voor ik bovenstaande operatie wil uitvoeren heb ik met de True Image Home 2011 opstart CD een systeem backup van de C-patitie gemaakt.
De C-partitie = voor 37,8 GB in gebruik. Met een ingestelde compressie op normaal is de backup slechts 4,89 GB groot.
Is dat niet weinig? Zou die backup betrouwbaar zijn? Hoe kan ik dat weten? Heeft iemand hier ervaring mee?
1001x bedankt voor jullie antwoord
Vriendelijke groeten
Chris
Laatst bewerkt: