partitie vergroten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Hieronder een plaatje hoe mijn hd gepartitioneerd is. In het tekenschema is D de tweede en C de vierde eenheid.
Op C staat het Besturingssysteem Windows 7. Op D stond voorheen ook een besturingssysteem maar dat heb ik verwijderd.
systeembeheer.jpg
Ik wil nu de niet toegewezen ruimte (104 GB) toevoegen aan mijn Nieuw Volume C (35 GB waarvan 30GB gebruikt dus 5 GB resteert).
Als ik klik op C dan is die ruimte niet te vergroten maar alleen te verkleinen.
Graag jullie advies. B.v.d.

sgrav000

snijworst

Bedankt voor je reactie.
Ik probeer Windows Systeembeheer zelf daarvoor te gebruiken.

sgrav000

Easus partitiemanager

Hoi sgrav000,

Ik had ook problemen met partitiewijzigeng in windows met het beheerprog van windows zelf, ik heb toen het programma van "EASEUS Partition Master 9.1.1 Home Edition" gebruikt en daar gaat het perfect mee en dus is dit misschien ook iets voor jou probleempje, het is free to use dus ik zou zeggen probeer het.

Groeten, Willem

Laatst bewerkt:
Gebruik hiervoor Easeus Partition manager. De free versie gaat de klus klaren...

Nog even een opmerking; partitioneer-software is gevoelig spul maar wanneer je je aan de regels houd kan er weinig tot niets fout gaan.

De belangrijkste regel daarbij is: geef hem niet meer dan één opdracht tegelijk en laat hem die helemaal afhandelen. Dat wil zeggen; niet C: verkleinen, D: verplaatsen, E: Creëren en F: deleten en dan op [OK] klikken, dat is vragen om moeilijkheden. Zo ben ik ooit 1300 NDS-games, 15000 MP3's en 250 films kwijtgeraakt.

Hoe moet het wel?

Voorbeeld;
Easeus PM opstarten, C: verkleinen, [OK] klikken, Easeus PM z'n werk laten doen, pc herstarten wanneer nodig.
Easeus PM opstarten, D: verplaatsen, [OK} klikken, Easeus PM z'n werk laten doen, pc herstarten wanneer nodig.
Easeus PM opstarten, E: Creëren, [OK] klikken, Easeus PM z'n werk laten doen, pc herstarten wanneer nodig.

en ga zo maar door.

*edit*
Ok :D

Laatst bewerkt:
@snijworst
Gebruik a.u.b. de knop "bericht aanpassen" als je nog wat hebt toe te voegen.

partitie vergroten opgelost

Dank voor jullie reacties.
Met Easeus Partition Manager was het probleem zo verholpen.

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan