Partitie vergroten met behulp van 2 Windows 7 installaties.

Status
Niet open voor verdere reacties.

D3LTTA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
Berichten
4
Goede middag iedereen.

Ik heb een misschien een wat rare vraag en zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Ik was eerst van plan om windows 7 opnieuw te installeren op een nieuwe 1 TB schijf voornamelijk omdat ik met de Huidige windows 7 installatie mijn C partitie wat te klein heb gemaakt. Maar nu ben ik erachter dat de nieuwe 1 TB schijf op 5400 RPM draait inplaats van mijn huidige HDD die op 7200 RPM draait.

nu heb ik op de schijf waar mijn huidige installatie opstaat nog 150GB "niet toegewezen" ruimte over. Maar bij schijfbeheer heb ik na de C: partitie nog een D: en E: partitie staan en dan de 150 GB vrije ruimte. Nu is de optie om mijn C: partitie te vergroten grijs en dus niet klikbaar.

Nu heb ik op mijn nieuwe 1TB HDD al een nieuwe installatie van windows 7 staan en als ik met deze installatie opstart en naar schijfbeheer ga kan ik de F: partitie( de eigenlijke C: van mijn huidige windows 7 ) wel vergrote met die 150 GB.

Nu is mijn vraag, werkt mijn Huidige Windows 7 nog wel als ik dus de partitie vergroot met die andere installatie van Windows 7?

Bij voorbaar dank

Vriendelijke groet,

D3LTTA
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk kan je wat jij wil met easeus partition tool. De home edition is free... Je zou de twee partities die "in de weg" zitten naar het einde kunnen verplaatsen zodat je de c partitie met je W7 installatie kunt vergroten...
 
jup maar in de nieuwe installatie van windows 7 kan ik dit al doen zonder de partities te verplaatsen maar kan dit zonder problemen te veroorzaken als ik weer wil opstarten met die partitie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan