Partitie vergroten na installatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Ik heb tijdens de installatie van Windows 2000 niet goed op zitten letten, waardoor ik nu 3 partities heb op een toch al niet al te grote harde schijf. Alles is inmiddels geïnstalleerd, incl. benodigde service packs en updates gedraaid. Maar nu loop ik dus tegen problemen aan bij het installeren van extra software; er is onvoldoende schijfruimte. Dat komt omdat de C:-partitie slechts 1,99 GB is. Kan ik deze partitie op één of andere manier nog vergroten zonder dat ik alles weer opnieuw moet installeren??

met partition magic kun je partities vergroten, verkleinen , verwijderen enz.

Ikzelf gebruik hiervoor acronis partition manager. Net zoiets als partition magic.

Op een partitie waar je een beetje ruimte over hebt wat afsnoepen door achteraan de partitie de lijn naar links te slepen.
Dan in die partitie de data naar rechts slepen, en daarmee dus verplaatsen. (dmv resize of move)
Dit doe je tot dat de vrije ruimte achteraan de c-schijf staat.
Dan de c-schijf resizen, en de vrije ruimte toevoegen.
Aan te raden is minstens 5 Gig.

Als je een actie hebt gedaan, moet je nog op "Apply" klikken. (elk progje verschillend).
Anders gebeurd er niets.
En: de trials doen dit laatste niet..... ;)

Bedankt, het is gelukt, met Partition Magic 8.0! Het ging allemaal vanzelf, ik moest alleen even Office eraf gooien om ruimte te maken. Maar alles beter dan weer helemaal opnieuw installeren en die eindeloze service packs draaien! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan