Partitie vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
1.014
Hallo,

Ik wil graag met Partition Magic 8 mijn C:/ vergroten, maar wie kan mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen?

Ik heb totaal 2 harde schijven, verdeeld in 2-en. Ik heb een c, d, e, en een f, maar al het geheugen van de schijven zijn gebruikt.

Hoe kan ik nu mijn c:/ vergroten? Moet ik dan de overige schijven formatteren of is dat niet nodig?

Alvast bedankt voor de hulp!!
 
als ze vol zijn kun je ze wel veranderen ( vergroten )maar dat gaat ten koste van een van de anderen, Je hebt er 2 inzitten , c, d, e en f. als je c gaat vergroten gaat dat ten koste van e , en als die vol zit gaat het wel maar je hebt dan niets extra's .
Dus dan is de oplossing een grotere harddisk , maar let op, de bios moet wel een grotere herkennen als je pc al een beetje oud is kan het zijn dat je de bios moet updaten, maar dat is niet aan te bevelen voor leken .
Formateren is de oplossing niet want dan ben je kwijt wat erop staat.


groeten chd.
 
Stel dat ik een 120 GB HDD heb en mijn C:/ is 5 GB en de andere 115 GB is een D:/

Als ik nu een grotere C:/ wil hebben, kan ik dan gewoon zeggen Resize partition en dan van de D:/ geheugen naar de C:/ zetten?
 
Je hebt het goed, als je resize dan geeft pm8 vanzelf aan waarvan je de ruimte vandaan wil halen, in jou geval kan dit alleen van D:

groetjes speedtouch
 
Ok, dan weet ik genoeg.

Bedankt voor de hulp allebei :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan