Partitie Vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Hi, allemaal

Tijdje weggeweest , maar alles loopt als een trein.

Nu het volgende, Ik wil mijn C-schijf ( 10 Gb )waar alleen windows opstaat, een beetje vergroten, er is nog ruimte op schijf D:, nu las ik hier op de site over het programme Gparted, dat dit zou kunnen zonder Windows opnieuw te installeren.
Ik heb Gparted gedownload, maar ik heb geen idee hoe te installeren, of hoe verder te doen.

graag een beetje uitleg

alvast bedankt

Jan

Je hebt de live cd nodig, cd ervan branden, ermee opstarten, alles als default instellingen laten doorgaan, en de partities aanpasssen.

Ik heb het geprobeert zo als het beschreven werd, Live CD gedownload, op een CD gezet, starten vanaf CD-rom, maar hij start niet,
Er gaat iets fout volgens mij met het op de Cd zetten, kan iemand mij nog enkele aanwijzingen geven?

graag., want ik kom er niet uit

alvast bedankt

Staat je cd-rom in het Bios wel als eerste opstart?

Ja, die heb ik als eerste staan,
wat moet er na het downloaden nog gebeuren, alleen maar op een CD zetten , of verder nog iets, wat ik over het hoofd zie

Ik heb het geprobeert zo als het beschreven werd, Live CD gedownload, op een CD gezet, starten vanaf CD-rom, maar hij start niet,
Er gaat iets fout volgens mij met het op de Cd zetten, kan iemand mij nog enkele aanwijzingen geven?

graag., want ik kom er niet uit

alvast bedankt

Het is een ISO, die kun je branden met de daarvoor bedoelde progjes, Nero, b.v., kan dat, maar ook Easy ISO.

Branden als een image, dus.

Dus niet de iso kopieëren.

Laatst bewerkt:
Hoe heb je het op cd gezet, gewoon als ISO bestand of echt als Image laten branden?

Hierbij de bestanden die op Cd staan

Bijlagen

• Gparted bestanden op cd.JPG
    Gparted bestanden op cd.JPG
    66,4 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Hoe had je die cd gemaakt? ik heb een directory/map, genaamd, ISOLINUX, en een bestand, GPARTED, op de cd staan, en die start gewoon op.

Lijkt erop dat je de inhoud van de map ISOLINUX hebt uitgepakt, en op de cd hebt gezet.

Ik heb gparted opnieuw gedownload en ook weer opnieuw op cd gebrand ( isolinux en geparted ) opstarten van cd rom als eerste mogelijkheid, maar niets

wat kan ik hier nog meer aan doen ?

Snap er geen jota meer van, het is gewoon een opstartbare cd, die ik er van gemaakt heb, werkt hier prima.

Kiezen voor data cd maken en dan kiezen voor image branden, zou moeten werken, althans bij mij.

Ik heb alles waar hij van kan opstarten uitgeschakeld en de cd er in gedaan en dan geeft hij aan van Searching for boot record from CD/DVD-----------> not found.

Goedemorgen,

Ik dacht dat ik er was, maar helaas nog niet, Ik heb de Cd opnieuw gebrand op de aangegeven wijze, en zo waar, er was beweging, Ik kwam in het beginscherm van "Gparted"
Maar bij het booten krijg ik de foutmelding "Disk error 10-4200, drive 9F, heb al even gegoogled, maar daar kom ik even niet uit. ik heb het hier over de 0.3-1-1 versie
Iemand enig idee.?

Even een aanpassing.

Ik heb een oudere versie ( 0.2-5 ) als ik het goed heb van Gparted gedownload, en deze werkt wel, nogmaals de 0.3-1 gedownload niet de alderlaatste versie, maar deze doet ook niets,
Natuurlijk komt de vraag op, waarom de oudere versie niet gebruiken.?, volgens mij kun je met 0.2-5 geen NTFS verplaatsen en bij 0.3-1-1 wel, en dat heb ik dacht ik nodig.
Wie kan mijn hier iets meer over vertellen, en een hint naar de oplossing zou ook geen kwaad kunnen.
Ik houdt me aanbevolen
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Gparted, 0.2.5-1, poosje geleden gemaakt, wil dat ook, hoor, indien er gebruikt is gemaakt van dit bestandssysteem, anders wordt deze niet geladen, duidelijk omschreven, in de gebruiksaanwijzing, denkelijk toch FAT32?

Nu even 0.3.1-1 geprobeerd, geen enkel probleem, ik geef het op.:o

Of probeer een zeer spartaans gratis progje, deze.

Laatst bewerkt:
Zo, kom toch nog even terug, er zit vooruitgang in, alles opnieuw gedownload, nero geupdate, alles opnieuw gebrand, andere CD-rom speler geprobeert , en zo waar het werkt.

Maar nu het volgende:
Ik had 1 partitie D: vrijgemaakt, achter de C; schijf en dacht dan kan ik de C:schijf vergroten, maar als ik deze wil vergroten , waar het uiteindelijk om gaat, geeft het progje aan Bad sectors, sommige acties uitgeschakeld, en dan de voorgestelde actie is , CDHDSK/f/r onder windows uitvoeren, enz en dan zou het mogelijk moeten zijn, maar hij blijft deze melding geven.

Nu had ik zelf gedacht, ik maak een nieuwe partitie op het lege gedeelte, en kopieer de C;schijf hier naar toe, verwijder de oude partitie, en maak de nieuwe C:schijf weer groter , klaar is kees, maar zo eenvoudig zal het denk ik niet gaan, en ik ben wel een beetje voorzichtig.
Iemand ervaring hiermee??

graag jullie reacties

alvast bedankt.

Alles is klaar en gelukt, de aanhouder wint zal ik maar zeggen, nadat er bad sectoren waren gevonden waardoor ik de partitie niet kon vergroten, heb ik de back up van de configuratie terug gezet en toen ging het wel, zo zie je maar weer, als je je zaakjes voor elkaar hebt, kun je er veel voordeel van hebben.
in elk geval bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan