Partitie verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Valkenburg

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Hallo,

Ik zit met een probleem.
Ik wilde de pc van de kids opnieuw installeren. Nu heb ik de schijf in 2 delen staan. 1 partitie voor de besturing en software en 1 de persoonlijke mappen van de kids.

Omdat ik een probleem ondervindt met xp heb ik deze partitie verwijderd en de andere partitie vergroot, zodat ik 1 schijf heb.
Nu wilde ik 98 installeren, maar nu geeft ie aan dat er te weinig schrijfruimte is!!

Met FDISK zie ik het volgende:
Partitie
C: 1
Status
A
Type
Pri DOS
MB
8
Systeem
FAT32
Gebruik
%

Partitie
2
Status

Type
Ext DOS
MB
39198
Systeem

Gebruik
100 %

De tweede partitie krijg ik niet verwijderd. Win98 geeft aan dat ie niet kan installeren, omdat er te weinig ruimte is.

Wie kan me weer op weg helpen?
Alvast bedankt

Begin overnieuw, en delete eerst de partitie uit/in de extended partitie, en verwijder daarna die extended en primaire partitie, reboot, en maak degene die je wilt hebben.

Ook kun je die schijf even in een andere pc erbij hangen, en het daar doen in schijfbeheer, als deze werkt met XP.

Begin overnieuw, en delete eerst de partitie uit/in de extended partitie, en verwijder daarna die extended en primaire partitie, reboot, en maak degene die je wilt hebben.

Ook kun je die schijf even in een andere pc erbij hangen, en het daar doen in schijfbeheer, als deze werkt met XP.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg die extended partitie niet verwijderd. Ik zou opzich al een heel eind komen als ik die partitie kan verkleinen, zodat ik een andere partitie kan maken en Windows installeren. Dan kan ik later met partitionmagic die partitie wel aanpassen of verwijderen.
Zijn er alternatieven voor FDISK, want hiermee kan ik niet resizen?

Met een XP cd. ervan opstarten, en de partities maken zoals je wilt, met GParted, wil het ook, downloaden, cd branden, en er ook van opstarten.

Zo ook met TestFDisk, Gdisk, en ik weet niet wat voor een progjes dat allemaal kunnen, maar met Fdisk zou het ook gewoon moeten kunnen, en met de bootcd van Partion Magic, of de opstart flops, evenzeer.

Al overwogen die schijf er even erbij te hangen op de pc waar je nu mee werkt?

Ja, het is me met de windows xp cd wel gelukt.
Nu kon ik alle partities gewoon verwijderen.
Heel erg bedankt.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan