Partitie verwijderen/samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

druppie

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2002
Op mijn harde schijf heb ik tot nog toe twee partities: C: (WIN8) en D: (WIN7). ik wil nu graag de WIN7 partitie verwijderen, maar dat lukt me niet.
Want het programma (EaseUS Partition Master Free) komt met de mededeling dat de system- of de boot- partitie alleen als destination kan fungeren...

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Bijlagen

• disks.jpg
    disks.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 47
Tja, daar staan de opstartbestanden op, ook die van W8, overnieuw beginnen zonder de ander schijven eraan met het installeren van W8 of alles wissen van de eerste schijf wat mogelijk is en de partitie verkleinen tot het minimum.

Tja, daar staan de opstartbestanden op, ook die van W8, overnieuw beginnen zonder de ander schijven eraan met het installeren van W8 of alles wissen van de eerste schijf wat mogelijk is en de partitie verkleinen tot het minimum.

Misschien domme vraag, maar de C-partitie is toch de boot-partitie?
Hoezo staan de opstartbestanden van WIN8 dan op de D: partitie?

Voor W8 is de D: partitie de bootpartitie maar de opstartbestanden om te kunnen starten staan op de C:, dat W8 daar nu een naampje als boot bijzet veranderd daar niets aan, de map boot staat daar op.
Zoek maar eens het bestand bootmgr op, wel verborgen en systeembestanden zichtbaar maken.

Je kunt wat uittesten, in de commandline als admin bcdedit /export D:\boot\bcd gebruiken vanuit W7, de W7 partitie op hide zetten met een 3e party partitiemanager zoals die van Minitool.

http://www.partitionwizard.com/partition-wizard-bootable-cd.html

En start erna weer op, kijk of W8 gelijk opstart na de keuze ervoor want denkelijk krijg je wel dat menu ervoor.

Laatst bewerkt:
Wat je ook kunt proberen is de Win8 partitie verwijderen. In windows 7 deze toevoegen met easeus partition manager.
Vervolgens je windows 7 upgraden naar 8 doormiddel van het .exe bestand op de installatie cd.

gr robert

OK, bedankt voor je uitleg. Ik verwijder wel alles van de D:schijf en maak 'm zo klein mogelijk.
Dat levert me het minste werk op..;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan