partitie verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faru

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Berichten
217
Ik was hier al in de weer met mijn vorige vraag die, gezien het onderwerp (FAT omzetten naar NTFS)eigenlijk al opgelost is. Ik zal proberen die als opgelost te maken.

Het probleem:
De situatie is als volgt: Ik heb nu door omstandigheden een C-partitie (ong. 2GB) en een G-Partitie (ong. 55 GB).
Alles wat een normaal mens op C heeft staan, staat bij mij nu op G (ook dus windows).
Het liefst verander ik het allemaal tot één partitie (C). Maar als het alleen maar kan dat ik ht omwissel is het ook goed.
In schijfbeheer staat achter mijn C-partitie: systeem
en achter de G-partitie staat: opstarten

Op C staat niets bijzonders dus die zou ik eventueel kunnen verwijderen.

Nu werd me al bij mijn vorige vraag gezegd dat ik C kan verwijderen en dat G dan vanzelf C wordt.
Ik heb geprobeerd C te verwijderen met Partition Magic, maar dat lukt niet (ik denk doordat het een trial is) en via schijfbeheer kan ik hem ook niet verwijderen.

Het belangrijkste vind ik dus dat ik gewoon weer met C ga werken, zoals iedereen. Ik werk trouwens met XP Pro.

Als iemand bovenstaande snapt en er dan ook nog een oplossing voor heeft, heb ik weer een probleem minder.

Groetjes, Karin
 
De c: schij fis niet te verwijderen omdat daar bestanden op staan om windows op te starten.
Dus met partition mageic zou het wel moeten gaan, maar dan alleen de volledige (gekochte) versie.
En anders met fdisk maar dan ben je alles kwijt.
 
Ik heb inderdaad nog wat verborgen beveiligde systeembestanden gevonden op C, maar kan ik die niet op de één of andere manier kopiëren naar G en daarna C verwijderen met Fdisk?

Groetjes, Karin
 
Ik ben bang van niet.
Partition magic is de enige oplossing zonder dataverlies.
 
Dan geef ik het op, voor nu dan.
Ik wacht wel tot ik zulke problemen met mijn computer krijg, dat ik de hele boel wel weer moet formatteren (komt vast wel weer een keer) en dan probeer ik het wel weer goed te krijgen.
In ieder geval heel erg bedankt voor alle moeite.

Groetjes, Kaatje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan