Partitie verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter FM68
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FM68

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hey iedereen,

sinds kort doet mijn XP heel raar,
menu start opent hij niet meer,
hij geeft geen pictogrammen weer,
...
ik heb XP al opnieuw proberen te installeren
maar mijn CD-ROM speelt niets meer af,
ik heb ook al bij opstarten hem proberen gebruiken
als boot up disk maar dit gaat ook niet.

ik zou dus graag mijn partitie verwijderen en
volledig opnieuw beginnen.

weet iemand hoe ik in het partitie menu kan
geraken zonder installatie CD-ROM?

mijn besturings systeem is XP Professional en
hij is ingesteld op NTFS.

greetz kevin

FM,
Controleer of in het BIOS de CDROM als eerste bootdrive staat ingesteld. Zo niet, dan als 1e instellen.
Een 2e check is de WindowsCD. Is dat een bootable versie ? Een volledige of een upgrade ?

Ik raad je aan minstens 2 parititie op een systeem te hebben. De C-schijf voor alle programma's en de D-schijf voor al je data. Hiermee voorkom je dat bij Programmaproblemen je data niet verloren gaan.

Laatst bewerkt:
hey,

ik heb het eens uitgetest en het werkt niet,

is er geen moegelijkheid om tot het partitie menu te geraken zonder disk?

ik wil wel op mijn harde schijf 2 partities maken maar ik gerkaak niet ot in het menu,

please help mij

greetz

Wat heb je uitgetest ? Welke opstartvolgorde staat in het BIOS (neem aan dat je weet hoe je yijdens de eerste fase van opstarten in het BIOS kunt geraken). Er zijn freeware partitiemanagers die onder Windows draaien, maar dan moet Windows op je systeem functioneel zijn. Uit je verhaal lees ik dat dat niet het geval is.
Hoe heb je gecontroleers of je installatieCD zelfstartend is ?

EASEUS Partition Manager

Laatst bewerkt:
Alternatief: (Als je tenminste een floppy-drive hebt of er een kunt lenen en aansluiten; tevens moet de floppy-drive dan als eerste opstart-medium in je bios staan):

Floppies voor XP Professional installatiecd zonder Service Pack geïntegreerd: hier
Floppies voor XP Professional installatiecd met Service Pack 1 geïntegreerd: hier
Floppies voor XP Professional installatiecd met Service Pack 2 geïntegreerd: hier

Betreft 6 floppydisks, dus houdt 6 lege disks paraat.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan