partitie volume uitbreiden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Ik heb op mijn externe harde schijf 2 partities staan waarvan er nog 443 GB niet is toegewezen. Nu wil ik een van de 2 volumes uitbreiden maar dat kan op de een of andere manier niet.
332uy6d.png

Ook als ik op dat pijltje omhoog klik gebeurt er niets.

Nou heb ik dus ook ff verder gezocht en heb easeus gevonden. Als ik dan de volume wil uitbreiden staat er dat het handig is eerst een back-up te maken met hun programma. Is dat puur reclame of is het wel zo slim om een back-up te maken als ik hun partition manager gebruik.

Open de partitiemanager van Easeus. Klik de M partitie aan en dan in linker deelvenster op : resize/move partition.(bovenste regel)
Als goed is komt er een pop-up van je M en rechts daarvan een grijs/wit stuk van die balk.
Ga nu met je muis op de rechter vertikale lijn van M staan(op het bolletje). Houd muisklik ingedrukt en maak een schuifbeweging naar rechts.
M wordt groter en vult dan die 443gb op.
Muis los en klik op OK. Kies dan boven in de werkbalk voor "aply"

Zorg dat je alles afgesloten hebt. Het progje gaat zijn werk doen en laat hem dat ook doen. Pc even met rust laten dus.

Laatst bewerkt:
Maar een back-up maken is dus niet nodig? Want dan zou ik mijn pc vannacht aan moeten laten

Dit soort progjes als bijv Easeus gebruik ik gemiddeld wekelijks wel een keer bij vrienden,kennisen etc etc. Neen, ik maak nooit een back-up. Tot nu toe ook nooit problemen ermee gehad. Zal vast wel een keer gebeuren.:P
Maar nee..je bent niet verplicht om dan via Easeus te gaan back-uppen.
Aangezien het hier om een meest simpele situatie gaat(externe schijf met een niet toegewezen partitie) kun je deze handeling gewoon laten doen.
Wanneer het je partitie zou zijn geweest met je OS,met daarbij nog meerdere handelingen, dan zou ik je wel het advies geven een back-up te maken.

We horen zo wel of het gelukt is?. Normaal duurt deze handeling maar een paar minuten.
Een derde partitie van maken is ook nog een optie trouwens.;)

Succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan