Partitie vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenix

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Hoi,

Ik ben bezig om op mijn systeem XP te plaatsen en dat gaat op zich prima. Alleen zit ik even met een probleem aangaande de partities. Ik had op mijn harddisk 2 partities gemaakt C en D. C was een kleine 5 gb en D ca 8 gb groot. Tijdens de eerste installatiepogingen werd xp telkens op de D schijf geplaatst (dmv upgraden) Nu heb ik voor volledige installatie gekozen en heb daarbij (misschien wel heel dom) de D partitie opgeheven in de veronderstelling dat de ruimte van deze partitie bij C opgeteld zou worden omdat ik met een geheel nieuwe installatie bezig ben. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Wie weet hoe ik e.e.a. kan herstellen zodat ik weer over twee partitie's met totaal de hele capaciteit van de harddisc kan beschikken? Ik ben namelijk bang dat als ik nu ga partitioneren dit gebeurd met de huidige 5 GB capaciteit van de C schijf.
Wie kan en wil mij uit de brand helpen????

Bedankt al vast.

Han

In schijfbeheer van XP kun je de schijf beheren. Daar kun je de verdwenen partitie weer opnieuw aanmaken en formatteren.

Dan heb ik ook een vraagje, als t mag

Waar kan ik dat schijfbeheer vinden
Heb een C Schijf van 120 Gb, wil die ook wel kleiner maken

Dank U

Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Opslag/Schijfbeheer.

Start>instellingen>configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer

In het lijstje links zie je schijfbeheer staan.

Kleiner maken van een bestaande partitie kan niet via schijfbeheer. Wel met programma's als Partition Magic. (niet gratis).

Geplaatst door spaceboy
Dan heb ik ook een vraagje, als t mag

Waar kan ik dat schijfbeheer vinden
Heb een C Schijf van 120 Gb, wil die ook wel kleiner maken

Dank U

Heb je die 120gb nu als 1 partitie?

Ok, dank u
Weer wat geleerd

Ja, heb deze als 1 partitie
Heb vorige week een Dell Dimension 4600 gekocht
Met een harde schijf van 120 Gb

Gelukt

Het lijkt me gelukt te zijn dankzij de razendsnelle tip!!
Heel erg bedankt !!!!!!!!!!!!

Groeten,

Han

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan