partitie werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tazzman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2004
Hallo allemaal,
Ik heb 2 harde schijven, allebei verdeeld in verschillende partities. Het lezen/gebruik van de 1e schijf is totaal geen probleem. De 2e schijf heeft 2 partities, waarvan ik er 1 NIET meer kan lezen. Dit gebeurt vrij geregeld en deze is dan voor mij dus geheel onbereikbaar. Hoe krijg ik deze partitie weer leesbaar/bereikbaar?

Wat voor partitie is dat? NTFS, FAT(32) ?
Welke Windowsversie gebruik je?

idd beetje naam stelen... :D (er blijft toch maar 1 tazman ;) , (sorry tazzman))

Partition magic heeft een tooltje waarmee je de partitietabel kunt repareren, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dit ook fout kan gaan. :p

Ik zit nog stteds met het probleem van een onvindbare en dus onbruikbare partitie op mijn tweede harde schijf. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft????
Het systeem draait onder WXP-pro, FAt 32.

Heb je al geprobeerd om vanuit de windows recovery het commando 'fixboot' te gebruiken (type daar fixboot /help voor de schakelopties)

altijd je partities fat 32 doen ntfs is iritand kun je niet formateren enzo

Geplaatst door kellemen
altijd je partities fat 32 doen ntfs is iritand kun je niet formateren enzo

Hoezo niet formatteren?? Als je de XP cd gebruikt of een andere gelijkwaardig tooltje gaat dat prima. Je moet natuurlijk wel de juiste spullen gebruiken, je gaat ook geen fietsband om een autowiel leggen.

ja dat weet ik maar ik bedoel meer van ntfs is lastiger om te formateren. bij fat 32 is het opstart disk erin en dan format c

NTFS is ook simpel te formatteren, als je maar weet waar je moet zijn. FAT32 heeft mij teveel beperkingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan