PvanNeerven
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 okt 2002
Helpers,
Ik wil een partitie van de harde schijf verwijderen.Het moet mogelijk zijn met de cd-rom van windows xp.
Ik heb nu op de schijf: C: 7.82 MB ( Fat ) en D: 38.2 GB (NTFS)
Op C staan de lege mappen: ACROREAD en progr.files, verder Bootlog ( textdocument) ook leeg. Dan staat er nog: jws tekstdocument (15 kb )
De PC werkt prima, alles staat op D.
Ik kan natuurlijk gewoon verder met deze pc maar toch wil ik alleen een C schijf en t.z.t. kan ik altijd nog een tweede hd er bij zetten.
Ik heb wat op internet rondgeneusd en vind dan de volgende aanwijzingen:
Start de pc vanaf de cd-rom en bevestig dat je xp wilt installeren door op enter te drukken.
Even later laat xp de partities op de computer zien.
Selecteer de eerste partitie en druk op D om deze te verwijderen. Bevestig met een druk op L en de partitie is verwijderd.Herhaal dit zo nodig voor alle partities.
Vragen:
Wat wordt hier met D bedoeld?
Kan dit tekstdocument zonder meer weg?
Groetjes,
Ik wil een partitie van de harde schijf verwijderen.Het moet mogelijk zijn met de cd-rom van windows xp.
Ik heb nu op de schijf: C: 7.82 MB ( Fat ) en D: 38.2 GB (NTFS)
Op C staan de lege mappen: ACROREAD en progr.files, verder Bootlog ( textdocument) ook leeg. Dan staat er nog: jws tekstdocument (15 kb )
De PC werkt prima, alles staat op D.
Ik kan natuurlijk gewoon verder met deze pc maar toch wil ik alleen een C schijf en t.z.t. kan ik altijd nog een tweede hd er bij zetten.
Ik heb wat op internet rondgeneusd en vind dan de volgende aanwijzingen:
Start de pc vanaf de cd-rom en bevestig dat je xp wilt installeren door op enter te drukken.
Even later laat xp de partities op de computer zien.
Selecteer de eerste partitie en druk op D om deze te verwijderen. Bevestig met een druk op L en de partitie is verwijderd.Herhaal dit zo nodig voor alle partities.
Vragen:
Wat wordt hier met D bedoeld?
Kan dit tekstdocument zonder meer weg?
Groetjes,