Partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

CMontes

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
Hey hallo, ik heb gezocht naar de beste plek om deze vraag te stellen, maar kon niets geschikter dan deze plek vinden. Dus als ik verkeerd zit moet het topic maar even verplaatst worden.

Mijn vraag is als volgt:

Ik heb op mijn C schijf Windows 7 staan maar heb veel te weinig ruimte. Ik had vroeger namelijk Windows XP en daar was 20gb meer dan voldoende om de installatie + installatieprogramma's op te zetten. Mijn D en E Partitie hebben beide meer dan genoeg ruimte. Toen ik W7 erop ging zetten was ik me er niet van bewust dat de installatie vele malen groter zou zijn en nu kamp ik dus met een geheugen probleem.

De vraag is dan ook of ik een deel van de partitie D (zo'n 20gb van de 93gb vrije geheugen) kan overzetten naar mijn C partitie zonder daarvoor mijn computer te herinstalleren of mijn D partitie te formatteren.

Is dit mogelijk, en zo ja hoe? Zo niet, wat raden jullie me dan wel aan.

Bij voorbaat dank;).

Hoi....

Ja dat is mogelijk en ik wil je er wel even doorheen loodsen.
download onderstaand prog(5.2 home full) en geef maar een gil en een screen van dit prog.(openingspagina)
dit kan ook in w7 maar ik vind dit fijner.

http://www.partitionwizard.com/download.html

Laatst bewerkt:
Ah daar ben ik blij om. Heb namelijk geen zin om mijn spullen van mijn D en of C te herinstalleren..
Heb inmiddels het programma gedownload. Zegt u maar wat ik moet doen:).

Open het progje
in het middenvenster staan je c,d,e onderelkaar.
klik de D aan en in linkervenster komt een regel move/resize....klik die aan
Er komt een popup van je D.
Ga met je muis op de linkervertikale lijn van die balk staan en muisklik inhouden en maak schuifbeweging naar rechts.
D wordt kleiner en die kan je dan bijv die 20 gb afsnoepen.
muis los en klik op OK.
Je komt weer in het hoofdscherm en klik nu de C aan en daarna move/resize.
Popup van je C met als goed is aan de rechterkant van de balk een grijs gebied.
Ga met muis op rechter vertikale lijn en schuif naar rechts.C wordt groter.En vult hem op.
klik op OK

Nu linksonder voor apply.Prog gaat zijn werk doen en laat hem dat ook doen.Pc met rust laten dus.Zal hoogstwaarschijnlijk een keer herstarten.

Dit alles kan alleen als c en d op dezelfde schijf staan!!!!

Laatst bewerkt:
Geweldig Frankwannet:D. Helemaal gelukt. Precies zoals jij het zei. Ik ben weer helemaal opgelucht;). Hartstikke bedankt voor je hulp!

Geniet van de zon!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan