partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

marn51i

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Geachte hr/mw,

Ik heb per ongeluk mijn systeempartitie weggegooid, kan u mij zeggen hoe ik een nieuwe kan maken.

VR.GR.
Marian Nihot

Met je Windows DVD. Begin met installeren en dan kun je tijdens de setup een partitie maken. Of wil je (indien dit nog kan) de oude systeempartitie terug halen?

Geachte Hr/Mw,

Ik had windows 8, maar ik wil graag windows 7 dus ging partitie weggooien en nu heb ik perongeluk de systeempartitie weggegooid
en als ik nu windows 7 installeer komt hij bij de partities en krijg ik de melding kan niet op de partitie
installeren want de partitie heeft een gps-partitiestijl, wat moet ik nu doen.

vr.gr.
Marian Nihot

Kun je tijdens de Win7 installatie bij partities de systeempartitie "NTFS snel formateren"? Kun je dan wel verder?

GParted werkt makkelijk vanaf Hiren's BootCD als er geen OS op je pc staat.
Download http://www.hirensbootcd.org/files/Hirens.BootCD.15.2.zip
De zip uitpakken en met "BurnToCD" (zit ook in zip) op CD of DVD branden

Start op van BootCD.
Kies Dos programs , Partition Tools , GParted Partition Editor
Gebruik in GParted de TAB toets als de muis niet werkt

Google even hoe je met GParted een GPT omzet naar MBR

Hmmm? Je kunt toch gewoon de GParted CD gebruiken, daar heb je die omweg via Hirens niet voor nodig..
Voordeel is dat je meteen een filemanager bij de hand hebt en zelfs internet op kunt om iets op te zoeken als je nog wat wilt weten...
Via de Hirens boot CD "Dos programs , Partition Tools , GParted Partition Editor" ..... lukt dat nooit.
Dan moet je eerst herstarten in de windows versie van Hirens.

Gparted is eigenlijk veel overzichtelijker..
Partition wizard ondersteund in de vrij versie geen Linux... en daar gebruik ik hem ook voor...

Lol, ook EXT2/3/4 kun je ermee maken hoor, tis wel een cd uit 2013 en zal in de huidige dat ook wel doen en die live cd draait zelfs op TinyCore Linux.:)

Je kunt toch gewoon de GParted CD gebruiken, daar heb je die omweg via Hirens niet voor nodig.
Voordeel is dat je meteen een filemanager bij de hand hebt en zelfs internet op kunt
In Hirens gebruik je gewoon de "Mini Windows XP" waarmee je ook bestanden kunt redden als deze bij de HD kan. En verder staan er op de cd diverse imaging, file manager, antivir, browser, etc, etc tools (werken met os of zonder os). Het lijkt misschien een omweg maar de hele cd biedt veel meer dan alleen dit tooltje.

Gebruikte "vrougah" ook Gparted
@lange pier / Volgens mij woon jij niet ver van mij vandaan :d :d

Laatst bewerkt:
Lol, ook EXT2/3/4 kun je ermee maken hoor, tis wel een cd uit 2013 en zal in de huidige dat ook wel doen en die live cd draait zelfs op TinyCore Linux.:)
Bij de Free versie staat dat niet.... op die pagina.
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Op een comparison pagina wel maar dan:
Support Linux Ext2, Ext3 file system
Dus geen Ext4.....
Lees zelf: http://www.partitionwizard.com/comparison.html
Als het wel zo is vind ik het bijzonder slordig... eigenlijk zou hem dan liever niet gebruiken... want als ze ook zo slordig omgaan met de partities...:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan