Partitienaam achterhalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartvdhoven

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
Beste allemaal,

Een Laptop van een bekende van mij is onderhanden genomen door een hele fijne systeembeheerder. Deze heeft de rechten zo veranderd dat ik geen toegang meer krijg tot welke rechten van de administrator dan ook. Ik kan dus helemaal niks wijzigen aan welke instelling dan ook. Om het dit toch voor elkaar te krijgen heb ik de laptop opgestart met "emergency boot CD" dit gaat goed echter vraagt hij om de naam van de partitie waarop Xp geïnstalleerd is. Dit weet ik niet, maar hoe kom ik hier achter? Of hebben jullie een andere slimme manier om de administrator rechten terug te krijgen, zonder dat ik hier een password voor heb natuurlijk. overigen windowsknop+run is ook afgeschermd dus kan het userpasswordcontrol niet starten.

Help??!! haha.. alvast bedankt voor jullie reacties.

Kijk eens in Veilige modus (herhaaldelijk F8 drukken na het BIOS-scherm, zodat je een XP 'keuzemenu' krijgt. Daar Veilige modus kiezen).
Kom je daar (automatisch) gewoon in het Administrator account terecht, dan kun je daar jezelf weer lid maken van de Administrators groep, of misschien nog handiger: Een nieuw account maken die je Administrator rechten geeft. Dan houd je het Administrator account voor Veilige modus, en kun je installaties etc. doen vanaf dat nieuwe administrator-account (oftewel alleen Administrator rechten gebruiken als het echt nodig is, dit tegen mogelijk virus- en andere besmettingen).

Overigens: Als je jezelf toch weer lid gemaakt hebt van de Administrators groep, dan kun je m.b.v. de volgende instructie beperkingen ongedaan maken als het gaat over Start -> Uitvoeren etc.
Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
Druk op de knop Policies.
Als dan alle gevonden policies aangevinkt laat en op Go drukt dan zijn alle beperkingen ongedaan gemaakt voor je.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan