Partitienaam niet te wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HaryE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Na een systeemcrash heb ik W7 volledig opnieuw geinstalleerd. Daarna van een portable disk de D partitie teruggezet, alles zonder problemen. Maar nu heeft mijn D partitie op de harde schijf de naam 'SWEEX' gekregen en die kan ik op geen enkele manier weer wijzigen (in bijv. Data wat ik graag wil). Bij de eigenschappen over deze partitie blijft deze grijs en dus niet te wijzigen) terwijl ik van de andere twee partities (C en E) de namen zonder probleem kan wijzigen.! Wie kan mij helpen?

In antwoord op reactie #2 van Mik Zjegger het volgende: Nee, ik heb geen dingen door elkaar gehaald. Een partitie is en blijft een gedeelte van een harde schijf (althans in de informatica). Zie bijv.: http://nl.wikipedia.org/wiki/Partitie_(informatica)
Als het rechts klikken een oplossing zou bieden, zou ik echt dit forum niet hebben benaderd (na >35 jaar professionele automatiserings-ervaring) ! Ik zal morgen of overmorgen een schermafdruk sturen -mede omdat ik op dit moment geen beschikking heb over de onderhavige computer-.

Laatst bewerkt:
Hoi,
je haalt wellicht een paar dingen door elkaar, een partitie kun je niet terugzetten vanaf een externe harde schijf een partitie moet aangemaakt worden door het besturingssysteem e/o d.m.v. partitiesoftware. Wat je waarschijnlijk hebt gedaan is de externe schijf (sweex) rechts aangeklikt en voor kopiëren gekozen en in de C: hebt geplakt o.i.d.
Klik eens rechts op een bestand/map op die "sweex schijf" kies eigenschappen en kijk eens naar het pad/bestandslocatie dan zie je wat er fout is gegaan.
Succes.

Doe eens een schermafdruk van Schijfbeheer, maximaal groot gemaakt, dus incl. een goed zichtbaar onderste deelvenster.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan