partitieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

micki

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Berichten
289
Onlangs heb ik mijn harde schijf geformatteerd en 3 partities aangemaakt:
C 5 GB
D 25 GB
E 30 Gb

Nu na verloop van tijd begint mijn C schijf te vol te lopen,nu is mijn vraag kan ik zonder opnieuw te hoeven formatteren een wijziging aanbrengen in mijn partities???
En hoe doe ik dat???

Windows XP

Wie kan mij helpen?
 
Zonder te formatteren kan het alleen met betaalde programma's zoals inderdaad Partition Magic.

Ik ken geen freeware programma die dit ook doet. De demo van PM verandert ook niets aan je partities.

5 GB moet genoeg zijn voor alleen xp, maar dan moet je wel opletten dat alles wat je installeert op een andere partitie komt. Groter is natuurlijk altijd makkelijker.
 
Ja, dat kan met partition magic.
even googlen....
Maak voor de zekerheid even een backup van je spullen
 
Naar mijn weten kan alleen Partition Magic dit. En nee, de demo heeft niet volle functionaliteit.
Als je nog voldoende ruimte vrij hebt op de naastgelegen schijf ( D: ) dan kun je daar iets vanaf snoepen. Zolang het van de vrije ruimte afgaat is de kans klein dat er dataverlies optreedt. Echter men kan niet voorzichtig genoeg zijn. Als er persoonlijke data op C: staan dan is het ten zeerste aan te bevelen dat te backuppen want weg is weg!

@Tanja: 5GB is op een gegeven moment niet mer genoeg voor XP alleen want elk systeem slibt dicht op een gegeven moment. Hoe je het ook wilt, Windows slaat veel meer op de C: schijf op dan alleen de systeembestanden van Windows zelf...
 
Heb het geprobeerd met Partition Manager,maar als ik om te beginnen mijn D schijf verklein en daarna opnieuw opstart,heeft compu problemen met opstarten.Lukt dan alleen nog als ik opstart in veilige modus en systeem dan terugzet naar laatst werkende configuratie.
Hoe moet ik dit nu doen?
 
Wat geeft Windows voor foutmelding dan?
 
Geen foutmelding ,onder het opstarten houd ie op en begint weer opnieuw met opstarten en dit voortdurend!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan