Partities aanmaken Windows/Programma's zonder programma's te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxy90

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Ik wil graag Windows installeren op een eigen partitie (actieve partitie) en alle programma's op een ander partitie (logische partitie?). Maar als ik alle programma's heb geinstalleerd (op een ander partitie) en Windows crasht een keer en deze valt niet meer te fiksen dat ik Windows dan herinstalleer zonder dat ik alle programma's opnieuw moet gaan installeren. Is dat uberhaupt wel mogelijk? Want in het register staan namelijk alle sleutels die voor de programma's nodig zijn en denk ook gelijk aan de verborgen mappen zoals AppData of Local.

dat kan alleen als je bv een image maakt van de windows partitie nadat je alle programma's hebt geinstalleerd op de andere partitie
Sommige programma's/spellen werken ook wel zonder verwijzingen in de windows partitie

Hoe maak je een Windows image? Stiekem lijkt het mij ook niet handig omdat steeds programma's geupdate worden en programma's weer worden verwijderd enz...

Mijn aangegeven post is toch het beste? Windows op een ander partitie en programma's weer op een ander partitie?

Welke windows wil je gaan installeren ?
vista ultimate en 7 hebben een image/backup functie.

Zoals je al schrijft als windows crasht zijn na herinstallatie de programma's op je andere partitie onbruikbaar.
Ik zou wel bv data en je persoonlijke mappen - documenten afbeeldingen video's muziek favorieten enz op een andere partite zetten.
Die data wil je graag behouden en die programma's kun je altijd opnieuw installeren
Voor het functioneren van windows is het scheiden van van besturings systeem en programma's ook niet nodig

Windows XP. Maar het gaat meer om dat ik het voor elkaar krijg en dat het werkt, zodat ik daar ervaring mee heb. Met Hirens Boot CD ga ik partities aanmaken. Alleen hoe kan ik zorgen dat automatisch bestanden/foto's (persoonlijke mappen - documenten afbeeldingen video's muziek favorieten enz) van zelf worden opgeslagen op een ander station? Ik weet dat daar een registerwijziging voor nodig is.
Om spelresultaten op een nieuwe installatie te zetten is dan alleen nodig om de naam (bestand) van de speler te kopiëren en te plakken in de desbetreffende map van het spel?

Laatst bewerkt:
Bedankt! Mijn vraag was eigenlijk of het mogelijk is om savegames van de oude installatie te gebruiken onder de nieuwe installatie. ;) Blijkbaar, dus ja. Wat is beter voor het logisch station: NTFS of FAT32 waar mijn persoonlijke data om komt te staan.

Windows progjes op een andere partitie kan wel maar als windows xp crashed en je windows herinstalleerd moeten de progjes ook.
Ze schrijven toch een hoop data naar c:\windows ook al installeer je ze op een andere partitie. M.a.w ze werken dan niet meer.
Enigste optie is inderdaad een image maken via bv "norton ghost"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan