Partities aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Ik ben zinnens mijn harde schijf in verschillende partities te verdelen.
Vraag: als men aanraad op de de eerste (primaire) partities, waar XP opstaat, een 10 Gb moet voorzien, dan wordt ook gevraagd om daar ook andere bijhorende software (office bvb) bij te voegen.
Wat wordt dan bedoelt met "nog andere".
Kan hier bvb het volledige gamma van Norton familie bedoeld worden, adaware, software voor scanners, MSN...
Kan iemand een voorbeeld geven (of aanduiden waar dit soort info kan vinden) van wat een ideale schijfverdeling zou kunnen zijn: dt zowel wat aantal partities, hoeveelheid Gb, alsook wat software betreft.
Schijf van 40 Mb.
Info: op mijn tweede harde schijf (60 Gb) staan voornamelijk toepasingen van Excel- en Worksbestanden, Mijn documenten, Foto's, Mp3, Mijn favorieten en andere.

Ik gebruik eveneens Ghost en beschik (maar heb het nog nooit gebruikt) over Partition Magic.
De ghost image die ik van mijn C-schijf heb gemaakt
kan deze nog gebruikt worden indien ik de schijf, bvb in 3 partities verdeel? Indien ja, is het mogelijk om software die nu op C staan en eventueel met Ghost teruggezet zouden worden, over te plaatsen naar een andere partitie...

Ik weet veel vragen in één keer...

Wat betreft de grote van je partities, daar heeft iedereen weer een andere mening over, 10 gb lijkt mij niet slecht voor C: maar dat kan je door een ander weer afgeraden worden.
Je ghost image kan je gewoon terug zetten op je nieuwe partitie (zorg dat je nieuwe partitie groot genoeg is om je ghost image op terug te zetten anders past hij er niet meer op).

De ghost image wordt compleet van de C schijf genomen:
dus c is 40 Gb en hiervan wordt actueel 10 Gb gebruikt.
Betekent jouw opmerking dan dat enkel de 10 Gb door
de ghost image wordt teruggezet en ik dus bvb met
een primaire partitie van een 12 Mb genoeg zou hebben.

Ja ik begrijp wat je bedoeld, ik heb zelf ook altijd gedacht dat hij de hele omvang van de image partitie nodig had om terug gezet te worden, in jou geval 40 gb
dus maar ik heb mijn image ook op een kleinere partitie terug kunnen zetten, dus alleen de grote van de image zelf, ik denk dat je bij de optie image terugzetten alleen de image zelf moet aanklikken en niet de c: , dus zorg dat de c: niet blauw (geselecteerd) is maar alleen de naam van de image selecteren.
Mocht het mis gaan is er nog niets aan de hand want je image blijft gewoon je image en daar kun je eindeloos mee schuiven.

Als je een image van een partitie hebt gemaakt, dan kun je die zonder meer op een andere partitie plaatsen met andere grootte, mits er uiteraard voldoende ruimte is voor alle data. De oorspronkelijke grootte hoeft dus niet overeen te komen.

Zie http://ghost.radified.com/ghost_1b.htm (To RESTORE an image). Je moet uiteraard zowel de bron (je image) als het doel (je C: partitie) aangeven om de image terug te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan