Partities aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse131

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo, Ik heb nu op mijn laptop 4 partities: 1. Windows Vista 2. Windows 7 3. Recovery 4. Documenten.
Nu heb ik nog een partitie aangamaakt die nog niet toegewezen is. Als ik nu de niet toegewezen ruimte een letter wil geven geeft de laptop aan dat ie maar 4 partities kan hebben en kan ik dus niks meer aanmaken. Klopt dit? (ik gebruikt schijfbeheer). Is er mischien een omweg (graag zonder andere software) of kan ik dit oplossen door de documenten partitie te formatteren en te verwijderen (staat nog niks op en ook net aangemaakt in vista) en dan alle niet toegewezen ruimtes in 1 te doen en de letter G/H geven?

Jesse

Waarschijnlijk heb je al die partities als primary ingesteld.
Daarvan kan je er max 4 hebben dacht ik, waarvan er 1 active is.
Voor Documenten en Recovery lijkt me dat niet direct nodig.

Stel het algemener: Je mag maar 4 partities per harde schijf hebben.
Verwijder je 1 daarvan, en maak je van de vrijgekomen ruimte een Uitgebreide partitie, dan kun je in die Uitgebreide partitie (bijna) zoveel Logische stations maken als er letters in het alfabet zitten.

Natuurlijk geen partities weggooien zonder dat van de inhoud ervan een backup beschikbaar is op een andere schijfletter danwel extern medium.

Tijs.

Dus gewoon partitie verwijderen die ruimte gaat naar niet toegewezen en dan de niet toegewezen ruimte in 1 partitie doen (software/doc)

Jesse

Ruimte vrijmaken door 1 van de 4 partities te verwijderen (eerst backup maken indien nodig)
Vrijgekomen ruimte gebruiken voor een Uitgebreide partitie
In die Uitgebreide partitie Logische stations maken, die je dan een schijfletter geeft en formatteert.

Succes,

Tijs.

Het is gelukt,

Heb de partitie verwijderd toen kon ik een nieuw eenvoudig volume aanmaken daarna nog een keer verwijderd toen werd het niet toegewezen ruimte die in 1 partitie was aangamaakt en klaar

Jesse

Ik begrijp niet veel van je terugmelding, maar fijn dat het blijkbaar geholpen heeft.

Graag nog de vraag op opgelost zetten, klik dus op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan