Partities aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shifterke

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Is het mischien mogelijk om met schijfbeheer uit XP je Partities te vergroten en te verkleinen of heb je hier echt een progje voor nodig.

Ik heb namelijk 1 Harde Schijf (120 GB Totaal) en die is opgesplitst in 2 schijven
-C schijf FAT32 12.1GB/42.9GB vrij met XP
-D schijf NTFS 45.2GB/68.8GB Vrij met andere Data + Docs and Settings op
en ik zou mijn C schijf willen verhogen voor een snellere opstart en omdat ik al mijn progjes hier installeer.

En ik weet het "hou toch gewoon die partities zo en installeer alles op die D schijf" maar ik heb pas een externe van 500GB gekocht waar ik bijna alles opzet dus is die D schijf alleen nog maar nodig voor men Docjes en men Backups

Reeds bedankt voor een antwoord

Shifterke

en ik zou mijn C schijf willen verhogen voor een snellere opstart en omdat ik al mijn progjes hier installeer.
Hiermee krijg je geen snellere opstart. Je zou kunnen kijken via Msconfig > tabblad opstarten, wat er allemaal mee opstart.

Je hebt inderdaad een apart programma nodig om je partitie's aan te passen, zonder data verlies.

als ik gegevens van mijn D schijf zou verliezen is niet zo een ramp want ik heb pas die schijf helemaal gebackupt naar externe.

Dan nog kun je met schijfbeheer van Windows je C-partitie niet vergroten. Deze is ook altijd in gebruik in Windows, dus je zal daarvan een melding krijgen, als je die wilt aanpassen.

kun je me dan mischien een deftig liefst gratis progje daarvoor aanbevelen en opnieuw Data verlies van de D schijf is niet erg

Wel heb juist Gparted gestart maar kan er niet aan uit.
Heb een deel van men D schijf weg kunnen halen maar kon het niet toevoegen aan mijn C schijf.

Pls help

Heb het ondertussen met het progje al naar C schijf kunnen slepen maar hij wilt het niet aanpassen pls help

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan