partities andere letter gekregen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemo2112

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
na formateren harde schijf en opnieuw installeren van xp is partitie c d geworden en d is c geworden
hoe komt dat en is dit nog op te lossen

Rechtermuisklik op Deze Computer, kies Beheren, daarna kies je Schijfbeheer in het volgende venster en klik je op de desbetreffende schijf en doe je weer rechtermuisklik en kies je voor Stationsletter en paden wijzigen. Let op dat je maar één keer een schijf D en/of C kan hebben, dus je zal er eerst eentje naar bijvoorbeeld K moet wijzigen en dan vervolgens de andere naar de gewenste letter.

windows kan station letter niet wijzigen geeft ie aanals ik op wijzigen druk??????

zal denk ik lastig worden. Neem aan dat je sowieso windows XP gewoon op C hebt staan -> dat zou D worden, werkt niet al te ideaal...

denk niet dat je de C schijf een andere letter kan geven in schijfbeheer zoals eerder vermeld (dit werkt wel voor alle andere schijven, maar denk niet voor C aangezien dit toch de "opstartschijf" is)

Hmm zit nog effe te kijken, maar inderdaad, van C (waar je Windhoos) op staat kun je de letter niet wijzigen in schijfbeheer.

vermoed dat ik tijdens format toch ergens verkeerd opgedrukt hebt[van af cd rom]dat ie nu andere letters heeft gekregen

Hoeveel HD heb je er in,als het er 2 zijn ben je de data daar op kwijt op D

zit 1 HD in en is opgedeeld in 3 partities data is allemaal nog aanwezig

Heb je Partition Magic? Ben benieuwd of die er wat mee kan. Virtueel is een hoop mogelijk met PM.

Mocht je PM niet hebben......wat kan het jou schelen? Als de programma's de weg maar vinden met installeren. Hooguit zou ik de C:\ laten vervallen en de andere schijven E:\ en F:\ noemen. Die D:\ valt je op een gegeven moment toch niet meer op.

Ik heb het geprobeerd met PM.
PM gaat een tijdje mee in je handelingen maar zegt op het laatste moment: Als u dit wijzigt kunt u misschien niet booten. Wil het dus wel doen.
Dan zou je misschien de boot.ini ook aan moeten passen.

Laatst bewerkt:
Heb geen PM maar tijdens instal van progamma s heb ik geen problemen dus laat het mooi staan zo.

Iedereen bedankt voor jullie mede werking
zo leer je telkens wat bij.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan