partities formateren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb mijn schijf in drie partities verdeeld. Nu wil ik D: en E: formateren. Maar dat lukt niet omdat er nog progs actief zouden zijn alleen kan ik er niet achter komen welke??
Wie weet hoe??
gr
elbert kok
 
aangezien je niet (kunt) antwoorden (off line bent?) herbij vast wat oplossingen:

Windows '95 / '98 / ME -> opstarten met bootdisk van 98SE en formateren maar...........

Windows XP op een schijf die middels FAT is ingericht -> booten met 98SE bootdisk en formateren maar...........

Windows XP op een schijf die middels NTFS is ingedeeld :
opstarten met F8 indrukken (veilige modus) en daarna formateren maar................
 
Bedankt.
Heb win xp pro en ntfs. Maar in veilige modus deed ie het ook dus nie!! Kreeg ik mooi dezelfde larie koek te lezen. Trouwens ik heb een maxtor HD 80 gig maar zie er maar 74 van terug how come??

gr elbert
 
en in de veilige modus opstarten en vervolgens middels ctrl-alt-del allerlei progjes afsluiten en dan een format uitvoeren ?
 
Krijg volume wordt door een ander proces gebruikt Format kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld, wilt u ontkoppeling forceren dan doe ik JA >>> kan station niet ontgrendelen volume nog in gebruik....daar word je toch niet goed van.....inplaats dat ze eens heldere taal spreken krijg je dit soort ***koek en het lukt ook nog eens niet.

Met ctrl alt del zie ik geen progs die ik uitschakelen kan.

grts elbert
 
Als je partition magic hebt kan je het hier mee proberen, lukt dat nog niet dan kan je de HDD als slave in een andere pc hangen, hou dan wel rekening met het verschuiven van de stations letters, maar dat weet je wel.

groetjes speedtouch
 
Je moet toch op een normale manier een schijf kunnen formateren???

kijk even wat voor bericht ik krijg >>bijlage
 
bijlage

lukte net niet
 

Bijlagen

  • format.jpg
    format.jpg
    40 KB · Weergaven: 52
Rechtsklikken op de partitie en dan formatteren kiezen heb je dat al geprobeerd?

Of middels schijfbeheer? (rechtsklikken deze computer, beheren)
 
Ja, alles geprobeerd, maar steeds hetzelfde liedje. Zoals te verwachten trouwens. Als ze nu meteen de oplossing erbij gaven inplaats van alleen maar wartaal te produceren. Uiteindelijk toch gelukt met Partition Magic. >> secure erase en daarna ging het goed. Maar als ik geen partition Magic had gehad zou het niet gelukt zijn en dat is redelijk absurd als je het mij vraagt.... bedankt in ieder geval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan