partities HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Beste, ik kan effe nier meer volgen, gisteren installeerde mijn zoon opnieuw win 7.
Zoals in bijlage te zien zijn er meerdere partities.
Windows is blijkbaar geïnstalleerd op c, daar staat bij eigenschappen opstarten, wisselbestand en crashdump
Echter, de oude originele c heeft ie hernoemd naar oude acer ( G ) en daar staat ook actief, systeem en primaire partitie.
Windows werkt ok en alle snelkoppelingen verwijzen naar c, terwijl systeem op G zou staan :confused:
Iemand een idee ?
Kan ik G formatteren en van C de primaire maken ?

schijfbeheer.PNGschijfbeheer.PNG

Als u op correcte wijze win7 opnieuw geinstalleerd op de partitie die nu als C-partitie gezien wordt zou de oude (G-partitie) gewist/geformateerd kunnen worden. Windows "ziet" als er andere windows implementaties op een PC staan. Daarom geeft windows in uw situatie dat zo aan.
Voordat u tot formateren van de G-partitie overgaat is het aan te raden eerst heel goed te controleren of alle belangrijke gegevens (documenten, foto's, favorieten, mail, etc ) al over gehaald zijn naar de data-partitie. Een kopie naar een externe HD is nooit weg en wel zo verstandig.
En maak inderdaad van de C-partitie eerst een primaire partitie.
Dat kan heel makkelijk met een gratis tooltje als Easeus partition master http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Easeus+Partition+Master+Home+Edition+partitiebeheer

Laatst bewerkt:
de inhoud van G staat al op de data - partitie.
Kan je van de c een primaire maken terwijl windows er op staat ?

Met dat tooltje, schijnt het te moeten kunnen. Waarschijnlijk is het een kwestie van een beetje ermee uitproberen.

P.S. Kijk wel eerst even goed, of er een backup functie in het programma zit. Of herstel o.i.d.

heb besloten het allemaal maar zelf te doen en te herbeginnen van 0
Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan