partities in Windows 7; opstarten van "oude" partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Op de harde schijf van mijn Dell PC bevond zich een OEM-partitie en een RECOVERY-partitie en daarnaast uiteraard een C-partitie. Omdat ik ruimte nodig had voor de installatie van een tweede OS, heb ik de OEM en RECOVERY verwijderd.
De C-partitie bestaat nog volledig, maar het lukt mij niet om hiermee op te starten.
De herstel-CD van Dell biedt wel de mogelijkheid om Windows opnieuw te installeren, maar dan hernoemt ie de oude directory in Windows.old en installeert Windows netjes in C:\Windows. Op die manier kan ik mijn PC weer opnieuw opstarten, maar ik wil graag mijn oude programma's terug.
Kan ik alsnog de oude opstartmogelijkheid terugkrijgen?
 
Ik heb uiteraard geprobeerd de herstelopties van de CD te gebruiken.
Bij punt 5 staat weergegeven: "If Windows 7 is not listed here". Dat was bij mij het geval, dus ik klikte op Next.
De optie "Startup Repair" lijkt op mij van toepassing, maar na het afronden van dit proces, start de computer opnieuw op zonder mij de mogelijkheid te geven de CD te verwijderen. Als ik dit forceer en de CD toch verwijder, krijg ik de PC NIET opgestart. Het proces van de herstel-CD start gewoon opnieuw en ik krijg de oude Windows-installatie niet opgestart.
 
ipv startup repair kun je ook een cmd prompt openen.
wat voor effect geven de commando's:

FixMbr
FixBoot
ScanOs
RebuildBcd
 
Ik ga het uitproberen, maar ik neem aan dat de CD zal constateren dat ik een goed draaiende Windows-installatie (de nieuwe installatie) heb. Hoe maak ik de computer duidelijk dat ik van de oude installatie wil opstarten?
 
hij moet hem eerst vinden :) als hij dat kan kun je eventueel doormiddel van bcdedit handmatig een bootoptie toevoegen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan