partities indeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0167

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
goedendag,

ik werk op windows server 2003 om een project te doen. er is 1 probleem. de C schijf is 300 Gb!!
kan ik er nog iets minder van maken en dan een DATA? het moet een gratis progje zijn, die voor windows server 2003 bestemd is. alvast bedankt
longest

Goedemorgen ,

Volgens de gegevens zou deze dat moeten kunnen doen.

Laatst bewerkt:
Ze brengen het daar leuk op die site maar als je de versies gaat vergelijken zie je dat de free het niet kan en dat je de server editie moet aanschaffen van 159 dollar.

Naar mijn weten is er geen gratis tool die de partities op een server kan aanpassen.

haha
ja, ik weet het. ik zit hier op stage, en moet voor een project mijn server bouwen, maar illegale dingen mogen natuurlijk niet..
dus, helaas dan. dan word het een C schijf van 350 GB.. :(:mad:

Mocht je nog wat tijd hebben en je hebt nog niet veel met de server gedaan kun je ook een herinstallatie overwegen.

ja daar heb je gelijk in. maar ben al best wel ver. ben nog staigair, en stom dat ik niet in 1 x gelijk goed gedaan. maarja van fouten leert men he?

Zou ook moeten kunnen met de Gparted Live CD, waar je de server van moet opstarten en dan de C: schijf verkleinen ("Resize"), zodat ruimte ontstaat voor een D: schijf.
GParted maakt ook deel uit van de Ubuntu Live CD, dus die kun je evt. óók gebruiken (liefst recente versie van die Live CD gebruiken).

Liefst heb je vooraf de C: schijf gedefragmenteerd binnen Windows, zodat het verkleinen sneller/gemakkelijker gaat.
Probeer ook vóór dergelijke ingrijpende acties minstens de belangrijkste bestanden/mappen te backuppen van de C: schijf op externe schijf/memory-stick o.i.d.

Succes,

Tijs.

@gast0167: De vraag staat 'opeens' op opgelost. Het is minstens gebruikelijk dat je even terugmeldt dát je probleem is opgelost en ook wat de oplossing is geweest.

Tijs.

opnieuw geinstalleerd. gparted pakte hij niet. heb alles al geprobeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan