Partities maken in een NTFS-image

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo beste helpers !

Even een vraag omtrent een systeem (Packard Bell) waar reeds een XP-home edition op staat vanuit een image en deze is in NTFS formaat.
Ik wil deze schijf (120Gb) van meerdere partities voorzien met Partition Magic 8.0, omdat er nu alleen dus een c: schijf bestaat en de gebruiker andere partities wil hebben.
Nu krijg ik met PM 8.0 echter steeds foutmeldingen dat er een error is opgetreden en dat het resizen van de partities niet mogelijk is ! :8-0: Ligt dit in het feit dat PM 8.0 niet om kan gaan met NTFS partities ?

En kan ik anders met een gewone XP-cd rom niet resizen/partities aanmaken via de set up ??
Want zoals al gezegd er staat een image op van XP in een verborgen partitie, maar deze kan ik alleen maar gebruiken als een soort Restore functie, maar ik kan er niet mee resizen of iets dergelijks.

Wie het weet mag het zeggen.....:rolleyes:

Thanx

PQmagic 8.0 (en ook de eerdere versies) kunnen wel met NTFS omgaan, versie 8.0 ook met NTFS van XP.

Wat is de exacte foutmelding?

Hoi Tibor,

Het was iets met cijfers.. :confused:
weet zo niet meer welke combinatie, maar weet jij zo geen direct aanwijsbare reden hiervoor dan ?

Ik heb dus eerst zelf een grootte opgegeven voor de nieuwe partitie, waarop ik de foutmelding kreeg, daarna heb ik PM zelf de grootte laten bepalen maar daar kwam exact dezelfde foutcode bij tevoorschijn (cijfercode !! die ik dus ff kwijt ben)

Ik heb de computer waarop het zich voordeed nu even niet voorhanden, maar als jullie echt de code nodig hebben kan ik hem van de week mogelijk nog wel tevoorschijn toveren. Maar misschien is er ook nog iemand die zonder de cijfercombinatie al kan zeggen wat er fout gaat !!?? :rolleyes: of ben ik weer te voorbarig ..... :)

Groeten,

Remy

Die code is toch echt essentieel wil je achter de oorzaak van je probleem komen, op de site van PM kun je dat dan lezen.

Heb even het partitioneren opnieuw uitgevoerd en toen kwam de error # 2103 tevoorschijn 'Partition of specified size could not be created.

Als enkele opties gaven ze ook aan om CHKDSK of SCANDSK uit te voeren. Nu is mijn vraag of je dit ook gewoon vanuit XP via cmd kunt uitvoeren of dat je dat vanuit de restore (repair) functie moet doen vanaf een XP cd-rom.

Remy

Start > uitvoeren > chkdsk (enter)

Tibor,

Werkt dit voor Scandsk hetzelfde ??

Open "deze computer" rechtermuisklik op de schijfletter> kies eigenschappen > tabblad 'extra'
Dan de button "Nu controleren"

Ok Tibor,

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan !! :thumb:

Bedankt voor de tip...............

CHKDSK

Ga naar Help en Ondersteuning en type als zoekwoord:

chkdsk

Succes:thumb:

Ben nog niet in de gelegenheid geweest om het te checken op betreffende PC.

Maar zo gauw ik iets weet, laat ik het hier weten.... :o

Groeten,

Remy

ik zou wel ff master cd`s branden als je partition magic gebruikt
heb nml vaak genoeg gezien dat het fout gaat en
de backup partitie corrupt is geraakt
dan kun je dus master cd`s kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan