partities maken in wi98

• Onderwerp starter Onderwerp starter teco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

teco

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Ik ga alle gegevens van de pc overzetten op een externe harde schijf. Daarna wil ik de harde schijf in de pc schoonmaken, formatteren en opnieuw in partities indelen. Hij is 80 gB en nu ingedeeld in 20, 30, 30.
Ik wil er 10, 70 van maken.

Dat indelen in partities: hoe doe je dat, welke floppen of cd's heb je daarvoor nodig?

Ik ben niet heel erg slim, dus graag in begrijpelijke taal, als je me permitteerd.

Bedankt voor het meedenken!

Bootdisk van 98SE erin, machine opstarten en op de a:>
typen

fdisk

vervolgens kun je in dat progje partities verwijderen / aanmaken.

Ik kijk nog even naar een goede Nederlandstalige handleiding, want het progje kan, zeker voor "nieuwelingen", redelijk verwarrend zijn.

handleiding

Pas op !...........

zet wel eerst de gegevens over want een schijf die voorzien wordt van nieuwe / veranderde partities moet EERST worden geformateerd als vorens deze weer gebruikt kan worden...........

Pasja, begrijp ik goed, dat de pc vóór het partiëren geformatteerd moet worden, of moeten de nieuwe partities geformatteerd worden voor gebruik?

Verder dank aan jou en vanschagen voor het supersnel reageren.

Het laatste. (Met de waarschuwing bedoelde ik dus dat eventuele data op een schijf niet meer te benaderen is na het maken van nieuwe partities op die schijf, omdat de schijf na het maken van partities niet meer te benaderen is, tenzij deze eerst geformateerd wordt.)

Volgens mij begrijp ik wat je bedoelt.
Ik ga eerst alles overzetten op de externe harddisk.

Mocht ik met computer en al de lucht invliegen, dan ligt dat zeker niet aan jullie hulpvaardigheid.

Nogmaals dank!

Gebruik binnen Fdisk desnoods eerst eens de "raadpleeg" functie, dan kun je wennen aan de schermpjes zonder dat er iets "gebeurt".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan