Partities maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ludwich

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Berichten
40
Hallo allemaal,

Sinds vandaag heb ik een nieuwe harde schijf van 1 tb.
Deze schijf wil ik namelijk in partitie's gaan zetten.
Ik wil 4 partities gaan maken, alleen ik weet niet hoe groot ze moeten worden, vandaar ik jullie hulp vraag.

De schijf wil ik dus in 4 partities zetten:

Partitie 1: Windows 7 ultimate (64bit)
Partitie 2: Muziek programma (ableton) en een X aantal plug-ins en samples
Partitie 3: Geluidsbanken van de plugins
partitie 4: Games (modern warfare 2 en blackops en meerdere)

Ik heb er nog een 2e harde schijf in zitten van 250 gb. Met deze schijf wil ik gewoon wat downloads, foto's en andere zaken in opslaan.

Aangezien de 2 schijven verschillen van grootte en snelheid wil ik geen raid opstelling.


Mijn vragen zijn:

Hoe groot moet ik de partitie van window 7 ultimate 64 maken. Men zegt deze zo klein mogelijk houden.

Waarmee kan ik partities maken?


Wie weet raad?

Alvast bedankt,

Groet, Ludwich
 
Goedemiddag,

Ik zou de windows 7 partitie toch wel tussen de 70 en 100 gig houden komt meestal meer bij.

En als je win 7 nog moet installeren kan je tijdens de installatie deze partitie aan maken en daarop installeren en dan zou je de ander met deze kunnen doen
 
Het hangt er natuurlijk maar net vanaf wat je wilt. In principe is een c:\ schijf van 20GB genoeg voor alleen Windows. Zet je daar echter ook je andere programma's bij en laat je de swapfile op c:\ dan moet je veiligheidshalve toch wel op 100GB rekenen, wat Modag ook al zegt.

Wat betreft je muziekprogramma en geluidsbanken... grootte naar behoefte. Ik weet niet hoeveel ruimte dat inneemt of gaat innemen, maar met 1TB om te verdelen, kan je er wel een tijdje tegenaan lijkt me.

Voor Games moet je wel redelijk wat ruimte hebben, zeker gezien de omvang van de games van tegenwoordig. Vroeger (en dat is nog niet eens zo heel lang geleden) paste een game én floppy-disk (1.44MB), maar tegenwoordig is 7GB of meer heel gewoon. Afhankelijk wat wat je allemaal van plan bent, is 100GB voor een game-partitie dus ook niet overdreven.
 
Bedankt voor de snelle feedback heren!

De geluidsbank van 1 plug-in bevat een grootte van 45 gb waarvan ik er zo'n 4 a 5 heb draaien van die grootte.
De rest van de plug-ins banken zijn niet groter als 1 gb.
De spellen zijn ook wel een 20 gb per spel.

Normaal gesproken had ik alles op 1 schijf staan en moest ik een plug-in map op c: aanmaken (steinberg plug-n) Kan ik nu deze map aanmaken op mijn 3e partitie zodat alle dll files daarin komen te staan, of moeten de dll files altijd in de partitie staan waar windows is op geinstalleerd?

Ik wil namelijk dat mijn windows zo clean mogelijk blijft en dat ik niet van die onzin programma's hoeft te draaien om mijn windows register files te scannen op fouten.
 
Zelf heb ik dus een 40GB partitie voor Windows 7 en draai daarop de meest belangrijke software. (Beveiliging, Office enz). De rest gaat op een tweede partitie. De overige zijn bij meestal voor opslag en games.



@madmuppet,

Tot met Windows Vista, kun je op een 20GB partitie installeren, met Windows 7 wordt er minimaal 40GB gevraagd.
 
Ik heb mijn 1tb schijf in 4 partities weten te verdelen voordat ik windows 7 erop ging zetten

Partitie 1: 97.5 gb (hier staat windows 7 op)
Partitie 2: 195 gb
Partitie 3: 232 gb
Partitie 4: ???

Partitie 4 ziet ie niet

Waar zou dit aan kunnen liggen?


Alvast bedankt,

Ludwich
 
heb je er per ongeluk een verborgen partitie van gemaakt?
en heeft 'ie wel een driveletter?
 
Ik denk toch dat ik een foutje heb gemaakt.

Als ik nu kijk in schijfbeheer zegt ie dat de laatste partitie die ik (dacht) aangemaakt te hebben niet toegewezen is. Het gaat hier om 406.12 gb.

Als ik dan op het vakje klik kan ik er wel weer een volume van maken, alleen zegt ie er wel bij dat als ik dit zou doen deze schijf een dynamische schijf wordt en dat ik er dan geen besturingssysteem meer op kan zetten....of zoiets.

wie weet raad?
 
Ook ik wil mijn harde schijf in 4e hakken. Maar heb hier wel een paar vragen over;

In mijn geval gaat het om een nieuwe pc waar W7 op geinstalleerd is, kan ik dan direct met Eauseus Partition Manager de schijf in partities maken, of dien ik eerst te formateren, W7 te installeren en is het tijdens het installatieproces dat ik 1 partitie erbij kan maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan