partities mergen/verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zoefjes

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
LS,
Ik heb een tijdje zitten klooien met de installatie van LINUX (niet gelukt), maar nu zit ik met een zeer kleine partitie (7,8 MB) op een harde schijf die al 2 andere partities heeft.
Deze zeer kleine partitie is door mij op geen enkele wijze (met partitionMagic 8.0) weg te krijgen. Ik heb reeds mergen/resizen geprobeerd. Ook zijn de clusterafmetingen gelijk.
Wie heeft de gouden tip?
Zoefjes

Die 8mb kun je volgens mij niet meer weg krijgen of hergebruiken, denk dat hier het MBR in staat wat je HD nodig heeft als er een OS op staat/heeft gestaan.

Corrct me if I'm wrong:confused:

Ik had deze week ook problemen met partities, allemaal opgelost met dit (gratis) programma, het is een ISO bestand en ik heb het met dvd decrypter op een cd gezet, dan gewoon insteken en pc opnieuw opstarten, dan gaat het dat programma opstarten voordat hij windows opstart (met ms-dos denk ik )

hopelijk heb je er wat aan
grtz

Dacht zo te zien dat er twee reacties/tips op je vraag zijn.......

Snap eigenlijk niet echt het probleem met die 7,8 mb, neem aan dat je HD tig Gig is.

Uit ervaring weet ik dat als je een os partitie formatteerd je die 7,8 mb krijgt te zien, persoonlijk zit ik daar niet mee.

Werk zelf al jaren met PM 8.0 (in XP) en dit naar volle tevredenheid...

Heb je dat andere proggie nog geprobeerd (tip van rgeerolf)??

Succes d'rmee.

Bedankt

Sppedlimit,

Ik ben al heel blij met de reacties, maar die hebben mij nog niet aan de oplossing geholpen.
Als het zo is dat jij met PM 8.0 werkt zou je mij helpen met eens naar jouw eigen harde schijven kijken of daar ook een dergelijke partitie is te zien. Als ja, dan zij het zo.

Het is natuurlijk waar dat ik mij druk maak om bijna niets, maar ik kan het niet zo goed uitstaan dat ik er geen goed antwoord op heb. Daarbij komt dat ik zelf het idee heb dat de partitie er niet was voordat ik met Linux aan de slag ging. Linuz is nu niet meer aanwezig op mijn computer.

Het blijft mij intrigeren.
Zoefjes

Denk dat je d'r mee moet leven, doe ik ook;)

zie screen van PM (extended partition)

Snap heel goed dat je wilt weten over het hoe en waarom, zit zelf ook zo in elkaar:p

pmscreen1.jpg

hallo ik heb ook zitten knoeien met de installatie van ubuntu linux 7.10 maar de installatie is nooit gelukt.
Ik wou van mijn e schijf eigenlijk zo'n 15 gb vrijmaken maar dat was dan een andere bewerking, namelijk dat er dan maar 15 Gb van die e-schijf zou overblijven maar omdat de schijfparities anders benoemd waren in linux heb ik een verkeerde partitie nog eens extra gepartitioneerd. namelijk mijn c-schijf :confused:
Ik moest Vista herinstalleren en dat werkte zowiso al niet meer maar Die 50Gb die ik dan nu over heb. is het mogenlijk om die terug te plakken aan die c-schijf dan? of moet ik dan de 15 Gb die dan nog over is van mijn c-schijf ook formateren en deze dan tesamen voegen want dat vormt dan gewoon de "vrije ruimte" die je dan nog kan gebruiken als parititie maar dat alles lukte mij al niet goed :(

---
Volgens mij kan je dus die partitie van 8Mb gwn formateren en dat wordt dan gezien als vrije ruimte maar hoe je ze dan terug aan een andere partitie kan toevoegen??? dat is dan ook mijn vraag.

Zou iemand mij aub zo snel mogenlijk willen proberen helpen want mijn laptop wordt na 1u opgehaald. Dat kan om 1 u zijn of een hele tijd later. Dit gaat dan omdat mijn vista niet meer geinstalleerd kan worden maar nu is dan ook mijn c-schijf parititie naar de kl*te
en ik hoop dan gwn dat ze daarvoor niet aanrekenen

verwarrend

Ik begrijp niet zo goed wat er bij jou allemaal is misgegaan, maar het lijkt mij dat de partities zoals jij ze noemt (15 en 50 GB) moeten kunnen worden samengevoegd met een programma als PartitionMagic. Daarvoor moeten de partities wel gelijkvormig zijn vwb clustergrootte etc.Je kunt evt ook resizen.
Het is wel raadzaam om een backup te maken van de belangrijke gegevens als je uberhaupt nog iets kunt zien via een recovery disc.:shocked:

Mij is het inmiddels gelukt om een partitie van 8MB weer samen te voegen met een andere partitie. Er was nl ook op een tweede schijf zo'n partitie ontstaan. Ik heb eerst de 8 MB partitie groter moeten maken en vervolgens kon ik deze wel mergen. Resultaat was wel dat ik alle gegevens van de 200GB partitie kwijt was. Gelukkig was alles weer terug te halen van andere bronnen. Op de C-schijf (windows) durf ik deze bewerking niet aan, want ik heb geen zin om Windows XP weer opnieuw te installeren.
En zoals speedlimit zei, 8MB verlies op een 150GB raptor schijf is niet veel.;)

ja maar ik was op linux bezig dus geen partition magic denk ik zo... mss bestaat er wel al een versie voor linux maar ja:) het is nu toch al te laat, mijn laptop is al onderweg naar acer.
De schijf was toch al leeg hoor maar ik moest ze gewoon weer samenvoegen zodat de mense van acer dat ik met linux heb zitten prutsen en het probleem op mij kunnen steken en dat ik dan toch zal moeten betalen ookal is er een productiefout voor mijn model met de netwerkkaart maar ja soit toch nog bedankt om te reageren :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan