Partitie's niet kunnen verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMC

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
Berichten
18
Hallo allemaal!

Ik wil mijn pc installeren met Windows Xp(Home),maar heb een probleem.
Ik kan bij het opstarten"druk op een toets om de computer vanaf de cd op te starten"
de computer niet met Windows opstarten.(ik sla zowat mijn keybord stuk met op de toetsen rammen)
Ik heb in mijn bios ook de cdrom drive als eerste staan.
Ook aan de eerlijkheid van Windows kan het niet liggen ik kreeg het bij mijn HP laptop.(laptop heb ik verleden week nog opnieuw geinstalleerd)
Ik kan hem wel installeren maar dan moet ik mijn computer gewoon volgens de normale weg opstarten en dan via"Deze computer"kan ik hem installeren.
Als ik dat doe dan kom je op een gegeven moment in het menu van Dos dat je de partitie's kan formateren.
Op dit moment zou je 'L' of 'D' van delete moeten krijgen dus typ ik 'D' in maar dan krijg ik in beeld"Setup kan de gevraagde bewerking niet op de geselecteerde partitie uitvoeren.Deze partitie bevat tijdelijke installatiebestanden die vereist zijn voor het voltooien van de installatie."Als ik nu alsnog installeer dan krijg ik twee Windows die over elkaar heen werken.
Is er een mogelijkheid om de partitie's alsnog te verwijderen?(er staat toch geen belangerijke info op de pc)
Want Windows staat er nu 2 keer op...:(

Alvast bedankt,JMC

P.S:dit is de eerste keer dat ik dit probleem heb daarom kom ik ff navraag doen.
 
Je kunt alleen partities verwijderen, zou ik niet doen, want als je er meerdere op hebt komt windows niet meer op de C: te staan, door middel van de cd, vanuit windows of een dosbox kun je de systeempartitie uiteraard niet verwijderen, daar draait de gebruikte windows immers op.

Werkt die cd wel in een andere computer als opstartbare cd?
 
Ja ik heb hem verleden week nog gebruikt voor mijn laptop(ik probeer mijn computers om het half jaar te herinstalleren,nu was mijn pc aan de buurt...)

JMC
 
Maar het grappige is juist dat ik de partitie's C of D geen van beiden kan formateren ik krijg elke keer die melding dat de geselecteerde bewerking niet uit gevoerd kan worden....
 
JMC zei:
Maar het grappige is juist dat ik de partitie's C of D geen van beiden kan formateren ik krijg elke keer die melding dat de geselecteerde bewerking niet uit gevoerd kan worden....

Grappig?:confused: vervelend bedoel je zeker.:)
Indien er op C: de opstartbestanden staan en XP staat op de D:, of andersom, dan kan dat wel kloppen.

Maar waarom al dat geformateer en geinstalleer?:confused: deze versie waar ik nu op werk, stamt nog van de eerste release, 2001, wel met de nodige toestanden, maar toch.

Indien je niets kunt doen met die cd, maak een nieuwe, en probeer het daarmee, de opstarten gaat met die oude, alleen verder doet die niets, dan schiet het ook niet op.
 
Tja...je hebt een punt maar nu?
Maar hoe kan het dat hij het bij mijn laptop wel deed?
En wat ook frapant is is dat de Windows die nu op de pc staat is afkomstig van deze cd dus je zou denken dat hij het zou moeten doen...
En waarom krijg ik bij het opstarten wel"druk op een toets om de computer vanaf de cdrom op te starten"maar reageert hij daar niet op terwijl een klein weekje mijn laptop het wel gewoon accepteerde?
 
Je hebt het toch niet met een usb toesenbord geprobeerd? dat werkt niet, net no min als met een multimedia bord, waarbij F toetsen een dubbelfunktie hebben en deze op office staan, de laatste alleen voor de setup met b.v. F6.

Dus plug eens een ps/2 toetsenbord erin.
 
inderdaad ik heb pas geleden een nieuw toetsenbord(usb)aangeschaft maar waarom zou ik dan geen 'D' kunnen indrukken?
Het is een compleet nieuwe melding voor mij...(zie eerste topic)
 
By the way ik krijg die melding bij beide partities bij 'C' en 'D'...
Dus dit is het bewijs dat ik Windows er dubbel op heb staan.
Maar hoe verwijder ik die als hij het niet goedkeurt?
 
Dat had ik al ergens neer gepend.
Maar nogmaals, sluit een ps/2 toetsenbord aan, en doe alles vanaf die xp cd.
 
Ok komt in orde,vandaag gaat het niet meer lukken maar morgen laat ik wel ff weten of het goed gekomen is.
Inieder geval bedankt.

Fijne avond,JMC
 
als het bios niet is ingesteld om Legacy USB te gebruiken in dos .. .werkt dus geen USB in dos ... ook niet in het bios zelf ... dus geen keyboards ....
PS2 derinrammen en verderwerken ...
 
Hartstikke bedankt ik heb ff een oud toetsenbord op de kop kunnen tikken!
En het is gelukt om mijn pc opnieuw in te stellen!

Nogmaals bedankt!

JMC:)
 
dag mensen,

ik heb een probleem met het installeren van windows xp pro.
als ik de c partitie wilt verwijderen krijg ik de foutmelding:

setup kan de gevraagde bewerking niet op de geselecteerde partitie uitvoeren.
dat terwijl ik van de usb-stick de installatie uitvoert.

en als ik op de c:\ partitie de installatie uitvoert krijg ik 2 windows xp pro besturingssysteem.

ik heb er nu al 4 besturings systeem staan.

kan iemand mij helpen of ligt het aan de harde schijf
 
Hoi novaa

Het is op helpmij niet toegestaan in iemand anders zijn vraag zelf een vraag te stellen.
Daarnaast is het topic niet actueel meer, het is uit 2006
Je kan voor je probleem een nieuwe vraag stellen, deze gaat op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan