Partities op Dell 3847 2310K

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Hi,
Ik probeerde op de Dell 3847 met windows 8.1 voorgeinstalleerd de schijf van 1TB te delen in patities met Easeus Partition Master 7.0.1 pro.
Nu heb ik windows os kleiner gemaakt naar 100 GB. Dat zie ik nu ook in de verkenner maar de rest is niet unlocated geworden in Easeus om verder te verdelen maar gewoon op de C partitie gebleven. Bij het opstarten na de verdeling wilde de pc ook niet meer opstarten. Ik heb het toen terug gezet naar factory instelling. Ik had ook geen herstel optie gemaakt.
Dus in de verkenner is windows 100Gb maar in Easeus is het 1 TB. Zonder unlocated part. Mijn vraag is nu hoe krijg de rest verder verdeeld of desnoods terug in C.
Mijn dank is groot voor een oplossing.
MVD Lowa
 
Laatst bewerkt:
Kun je screenshots ervan hier neerzetten?

Na het verkleinen ook apply gebruikt?
 
Nou Lange Pier, je haalt me de woorden uit de mond.
Een screenshot zou handig zijn.

Als je Hiren's boot cd van deze site download, daar heb je daar partition wizzard die ook goed werkt.
Verder kunnen met die cd boot problemen opgelost worden.
Bij je partitie verkleining, wat ik ook deed, moet je zorgen dat je bootsector weer in originele staat terug gebracht wordt.
Dan maakt het niet uit of je de partitie terug brengt tot 100Mb.

Ik zou nu van die Hiren's bootcd moeten booten om de mogelijkheden van het bootmenu te zien. Daar staat volgens mij zo'n herstel programma in.
Je kunt dan ook een mini xp starten van waar je partition wizard te starten is.

Zou je een win 8 boot cd hebben, dan zou je daar opstart herstel kunnen laten lopen.

Maar, een screenshot zou interessant zijn.

Succes er mee.
 
Kun je screenshots ervan hier neerzetten?

Na het verkleinen ook apply gebruikt?

Met welk programma kan ik ee screenshot maken dan. Die pc is momenteel niet bij mij thuis maar met mijn laptop ook win 8.1 lukt het niet om met de Prt Sc knop een foto te maken
 
Nou Lange Pier, je haalt me de woorden uit de mond.
Een screenshot zou handig zijn.

Als je Hiren's boot cd van deze site download, daar heb je daar partition wizzard die ook goed werkt.
Verder kunnen met die cd boot problemen opgelost worden.
Bij je partitie verkleining, wat ik ook deed, moet je zorgen dat je bootsector weer in originele staat terug gebracht wordt.
Dan maakt het niet uit of je de partitie terug brengt tot 100Mb.

Ik zou nu van die Hiren's bootcd moeten booten om de mogelijkheden van het bootmenu te zien. Daar staat volgens mij zo'n herstel programma in.
Je kunt dan ook een mini xp starten van waar je partition wizard te starten is.

Zou je een win 8 boot cd hebben, dan zou je daar opstart herstel kunnen laten lopen.

Maar, een screenshot zou interessant zijn.

Succes er mee.

Die programmas op deze site zijn appart ik kan niet allemaal DL.is dat correct?
 
Wat ik ook niet snap is dat ik deze zelfde Easeus op mijn Samsung Laptop i7-3635QM had geinstalleerd zonder problemen. Ook met een pre install win 8.1. Dat heb je weer bij Dell hè en vroeger packard bell:mad:
 
Die print screen:
Inderdaad de prt sc knop drukken.
Dan paint (onder bureau accessoires) openen en ctrl en v tegelijkertijd drukken. (plakken)
Dan nog opslaan en hier neerzetten.
 
Ik heb van alles geprobeerd. En zelfs printscreen wil niet werken. Heb toen maar een factory reset gedaan en alles weer in originele stand gezet. Later zal ik iets anders proberen kijken of het dan lukt.
In elk geval thx voor jullie hulp MVG.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als printscreen niet lukt, heb je nog zoiets als fotoscreen.......:shocked:
Een foto van je scherm maken en die hier plaatsen.
 
ScreenShot001.jpg

ScreenShot002.jpg

Eindelijk een screenshot kunnen maken.
Zoals je ziet heb ik die schijf in 2 gedeeld met schijpartitie van windows zelf maar het vrije gedeelte is in windows C gebleven.
Hoe verplaats ik dat naar een andere locatie en op welke plek mag het te komen staan voor of achter windows C.
Want ik heb begrepen dat je maar een beperkt aantal partities mag hebben op je schijf.
En hier is de recoverpartitie er ook bij.
Veel dank aan jullie reactie.
Mvg Lowa
 
Zie helemaal geen unalocated space.

En op een GPT schijf kun je er 128 maken.

En op een MBR 4 primaire waaronder eentje extended kan zijn waar weer 254 logische station in gemaakt kunnen worden.
 
In mijn eerste berichtje hier helemaal boven staat hoe je het kunt doen met partition wizzard.
Die eerste 500Mb wat is dat?
Dan die 40Gb. misschien dat je die 750 opschuift naar links. Dan kun je C: 40Gb groter maken en desnoods die 10,78 daar ook nog bij doen.
Zoiets moet je in ieder geval niet met schijfbeheer van windows doen.
Wat je wel met schijfbeheer kunt doen is letters aan een drive verbinden waardoor ze benaderbaar worden.
Links in het venster op de betreffende partitie met de rechter muisknop klikken. De rest volgt van zelf.



De eerste 500 lijken me zelfs niet geformatteerd.
 
Easeus Partition Master 7.0.1 pro.
Wat hij heeft is er prima voor geschikt, hoeft echt niet vanaf een HBCD.
Maar goed, er is geen ruimte gemaakt.

Ook vreemd is dan de C: bij volume 465,08 GB is en bij schijf 0 919.34GB.

Screenshot van Easeus zou ook kunnen helpen.
 
@Lange Pier,
Waar je gelijk hebt heb je gelijk met Easeus Partition Master 7.0.1 pro.
Ik ben het op deze manier gewend en doe het liever van een bootcd zodat het os niet draait als het aangepast wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan