Partities op SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keesnh

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2015
Beste Helpmijers,

Ik heb een samsung 850 evo 250GB ssd. Ik wil er graag 2 partities opzetten. 1 voor windows (120GB) en 1 voor mijn documenten (130GB). Nu is mijn vraag of dat wel verstandig is met een ssd. Krijg je dan niet het probleem dat de 1e partitie met windows snel slijt doordat deze veel gebruikt wordt en dat de 2e partitie met documenten niet snel slijt omdat hij maar af en toe gebruikt wordt?

Met vriendelijke groet,
Kees

Slijten? er beweegt niets.
Je kunt de cellen een aantal keren volschrijven en legen maar als het maximum is bereikt zijn we vele jaren verder.

Beste.
Ik heb afgelopen week het zelfde gedaan.
Als je data partitie al minder zal "slijten". So what?
Overigens moet je toch al een stuk (=>10%) reserveren voor "overprovisioning".
Ik maak me daar niet druk om. Overigens vraag ik me af of je OS partitie sneller slijt, want ik dacht dat het om schrijf acties gaat, niet om leesacties.
Hier staat het e.e.a. over levensduur: http://nl.hardware.info/reviews/417...te-20-6-2013-update-9-eindconclusie-20-6-2013

Dank voor de reactie's. Ik denk dat ik er gewoon 2 partities op ga zetten. Tegen de tijd dat hij stuk is heb ik vast wel weer een andere.

Die minitool laat het en zien en je kunt het ermee aanpassen.

Laatst bewerkt:
Tooltje heb ik ook. Ga ik dat ook eens bekijken. Houdt me van de straat:)
Gedaan. Had het gisteren al even gebruikt om een partitie te undeleten. Toen niet gezien dat hij ook kon alignen. Is toch een leuk tooltje.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan