Partities samenvoegen met behoudt van windows-installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Hallo,

ik heb indertijd bij de installatie van de pc van mijn vrouw de partitie waar windows XP opkwam iets te krap genomen. Omdat er nu programma's, met gegenereerde data en updates van internet automatisch op die partitie zijn bijgekomen komt ze in de problemen, want er is nu nog maar 25 MB over en ze krijgt foutmeldingen. Op de andere partities is echter nog 20 Gb beschikbaar. Is er een manier om die ruimte over te hevelen of om twee partities samen te voegen zonder opnieuw te hoeven installeren/formatteren? Misschien is dit een simpele vraag, maar dit soort handelingen doe ik bijna nooit en ik vind het daarom vrij eng, heb bovendien niet zoveel tijd, etc... :o

Iedere hulp zou welkom zijn.

vriendelijke groet,

Jan

Met Partition Magic 8.0 zal dat wel gaan lukken.
(Ik ben persoonlijk echter geen fan van partitiemanagers)

Als het mijn machine was dan zou ik de belangrijke data even naar CD / DVD wegschrijven en vervolgens de machine opnieuw inrichten met de XP CD en bij de herinrichting alle partities formateren en daarna opnieuw inrichten.
XP laat zich binnen 45 minuten installeren en vervolgens ben je idd. een paar uurtjes of zo zoet met met opnieuw installeren van allerlei progjes en het tweaken van alles.

Aangezien jij geen format wil en ook weinig tijd hebt, zal PM voor jou de oplossing kunnen zijn.
Kost ongeveer € 70

Laatst bewerkt:
Voorlopig heb ik even voor een tijdelijke oplossing gekozen: data en programma's weggehaald en op een andere partitie geïnstalleerd. Dat scheelde ongeveer 500 Mb. Heb ik nog even de tijd... ;)

Bedankt,

Jan

Gelukkig had iemand PM 8 voor mij en het karweitje was in een uurtje (inclusief back-up branden) geklaard. Zo te zien is alles vlekkeloos verlopen en alles doet het nog :thumb:

Groeten,

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan