Partities samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Mijn huidige schijf ziet er als volgt uit;

attachment.php

Ik wil de partitie met Windows 2000 verwijderen en de overgebleven ruimte toevoegen bij Windows XP, hoe kan ik dat doen zonder dataverlies.

Laatst bewerkt:
zo gaat het dus niet je zal partition magic of een ander paket moeten gebruiken.
waarom draai jij nog op fat 32 ? ntfs is een better bestands systeem voor winxp en 2000

PM 7.0 heb ik. Maar dan nog, hoe kan ik het beste te werk gaan. Tevens heb ik Bootmagic als bootmanager.

het beste zorg dat je een backup van je data heb kan snel miss gaan en dan heb je dus,
wel een pprobleem.
je wil 2000 er helemaal af dan moet je in de boot ini even een aan passing doen en wis daar de lijn van win2k.
daar na ff formateren die win2k schijf in win xp.
dan kan je dat deel verwijderen met pm en de ruimte toe kennen aan xp.
zo zal het dus moeten gaan.

Laatst bewerkt:
In mijn boot.ini staan geen twee regels. De boot.ini in Win 2000 ziet er als volgt uit;
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

en de boot.ini in Win XP ziet er zo uit;
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

dan gewoon die van win2k wissen lijkt me let op heb geen ervaring met 2 boot.ini bestanden.
misschien is het even handig tot er nog een reagreer op deze vraag.

Ik denk dat de bootini geregeld wordt door Bootmagic, die staat dan wel op de Win2000 partitie. Maar ik kan daar wel uitvinken dat er nog maar één partitie(Win XP) moet opstarten.

Let wel op dat je in PM 7 handeling voor handeling doet.

Doen zoals @virtuosa zegt.

En je hebt al een Ghost zie ik,dus zal dat verder geen probleem zijn.

Ik heb van de Win XP partitie een image gemaakt op een externe hd. Rescuedisk(Norton Ghost) en opstartdisk(PM) zijn al gemaakt.

Dat lijkt mij voor zich spreken, hoe kan het anders. Formateren en verwijderen tegelijk of zoiets??

Nee niet tegelijk ,eerst formateren,dat laat je uitvoeren,er na verwijderen,en dan er na de ruimte toe kennen aan C ( dus C groter maken....1 voor 1 !!

Soms wil PM namelijk wel eens meerdere handelingen tegelijk niet goed doen.

Soms wil PM namelijk wel eens meerdere handelingen tegelijk niet goed doen.
Ohh bedoel je dat, dat PM gaat regelen dat alles ook in één keer gedaan kan worden. Zal er aan denken, bedankt voor de tip.

Gelukt, virtuosa en bandit bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan