Partities samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
hallo mensen ik werk kmet vista en heb na veel klooien mijn hd in 6 partities verdeeld met acronis disk director. hoe krijg ik hier in vredesnaam weer twee partieties van merge met acronis lukt niet.ik ben radeloos wie helpt??

ron

Misschien gewoon met de partitie-manager die in Vista is ingebouwd, te vinden onder Computerbeheer

Laatst bewerkt:
Configuratiescherm=>Systeembeheer=>Computerbeheer=>Schijfbeheer

Ga in Vista even naar Help en Ondersteuning, type in Schijfbeheer, klik op het zoekresultaat van partities verkleinen/aanpassen en het wordt keurig uitgelegd!

sorry maar ik snap er niets van, ik ben een leek.

kun je misschien wat meer uitleg geven? het is de bedoeling dat ik partities samen voeg.

thanks.

ron

Je kunt in schijfbeheer kiezen voor drie mogelijkheden bij partitie-beheer:

- verkleinen
- verwijderen
- uitbreiden

Dus: stel dat je hebt, naar je C schijf, nog de partities D, E en F, dan kun je D uitbreiden met de ruimte van E enz.

bedankt dat je wilt helpen, als ik op een part. sta en met recht klik staat daar wel volume uitbreiden maar die kan ik niet aan klikken. doe ik iets fout??

Eerst ruimte maken waarmee de partitie uitgrbeid kan worden denk ik, dus andere lege partities op dezelfde schijf verwijderen

Indien je 6 partities hebt, zitten er een aantal logische stations in een extendet partitie, maak er 2 ervan primair, dat kan met Acronis, verwijder de extendet, kun je er nog een primaire bijmaken.

Je kunt maximaal 4 primaire partities aanmaken, waar een extendet ook onder valt.

Wel eerst de bestanden overzetten op degene die je wilt houden, uiteraard.

Maar waarom je eerst 6 partities aanmaakt die je nu weer wilt veranderen is mij een raadsel.:confused:

Dan doen wat meneer muziek voorsteld.

ik heb een partitie verwijdert maat kan nog steeds uitbreiden niet selecteren

hallo lange Pier en mrmusic daar ben ik weer.