Partities samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
hallo mensen ik werk kmet vista en heb na veel klooien mijn hd in 6 partities verdeeld met acronis disk director. hoe krijg ik hier in vredesnaam weer twee partieties van merge met acronis lukt niet.ik ben radeloos wie helpt??

ron

Misschien gewoon met de partitie-manager die in Vista is ingebouwd, te vinden onder Computerbeheer

Laatst bewerkt:
Configuratiescherm=>Systeembeheer=>Computerbeheer=>Schijfbeheer

Ga in Vista even naar Help en Ondersteuning, type in Schijfbeheer, klik op het zoekresultaat van partities verkleinen/aanpassen en het wordt keurig uitgelegd!

sorry maar ik snap er niets van, ik ben een leek.

kun je misschien wat meer uitleg geven? het is de bedoeling dat ik partities samen voeg.

thanks.

ron

Je kunt in schijfbeheer kiezen voor drie mogelijkheden bij partitie-beheer:

- verkleinen
- verwijderen
- uitbreiden

Dus: stel dat je hebt, naar je C schijf, nog de partities D, E en F, dan kun je D uitbreiden met de ruimte van E enz.

bedankt dat je wilt helpen, als ik op een part. sta en met recht klik staat daar wel volume uitbreiden maar die kan ik niet aan klikken. doe ik iets fout??

Eerst ruimte maken waarmee de partitie uitgrbeid kan worden denk ik, dus andere lege partities op dezelfde schijf verwijderen

Indien je 6 partities hebt, zitten er een aantal logische stations in een extendet partitie, maak er 2 ervan primair, dat kan met Acronis, verwijder de extendet, kun je er nog een primaire bijmaken.

Je kunt maximaal 4 primaire partities aanmaken, waar een extendet ook onder valt.

Wel eerst de bestanden overzetten op degene die je wilt houden, uiteraard.

Maar waarom je eerst 6 partities aanmaakt die je nu weer wilt veranderen is mij een raadsel.:confused:

Dan doen wat meneer muziek voorsteld.

ik heb een partitie verwijdert maat kan nog steeds uitbreiden niet selecteren

hallo lange Pier en mrmusic daar ben ik weer.
ik heb alle partities vewijderd behalve c (vista)en d (backup)
hoe kan ik zien wat een extendet partitie is en wat doe ik daar mee?

groetjes een radeloze ron

Een "logical" partitie heeft een paarse rand, de keur van een extendet, waar die logical inzit, weet ik niet.

Maare, die D: dien je nu op te schuiven met Acronis, dan heb je een ruimte vrij tussen de 2 overgebleven partities, die is nu groen en "unallocated", nu kun je of de C: vergroten, of een partitie(s) maken, wel in NTFS doen, uiteraard.

ik heb nu groen ruimte, tussen c en d maar ik kan de partitie niet vergroten.
er staat ook een kruisje in de bruine balk van c

Bruine balk van C:? wordt er niet aangeven waarom die niet vergroot kan worden?

Ken geen bruin bij Acronis, waar staat die keur voor? rechtermuisklik erop zou meer info geven.

Daar ben ik weer, als ik op het bruine balkje klik krijg ik alleen een lijst met mogelijkheden.
Hij geeft ook niet aan waarom vergroten niet kan.
Maar.... ik ben er wel uit.
De essentie van het probleem zat in het feit dat D naast C stond en daardoor kon ik niet vergroten. ik heb nu met acronis d verplaatst naar het einde van de schijf. daarna heb ik met vista c maximaal vergroot en vervolgens met vista een nieuwe patitie gemaakt.
nu heb ik alles zo als ik het hebben wil. nu alleen nog een dual boot met XP en Vista en ik ben helemaal blij. waarom een dual boot zul je zeggen.. nou ik krijg nero premium( originele versie) niet aan de loop in Vista dat heeft al zoveel tijd gekost (net als dit) dat ik er niet eens meer aan wil denken om nero in vista te laten draaien.

Ik wil jou en iedereen heel hartelijk bedanken voor de genomen moeite om mijn problemen op te lossen.

Groeten en nogmaals bedankt

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan