Partities samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
349
Er moest een nieuwe HD in mijn notebook. Helaas heeft de reperateur de HD gesplitst in drie partities. Op een partitie staat windows XP, dus die moet in stand blijven. Maar ik zou graag de andere twee parties willen samenvoegen. Weet iemand of dit gaat zonder Windows kwijt te raken? Bijv. met Partition Magic?

vr.gr. marij
 
Voor dergelijke zaken gebruiken ik Paragon. Het werkt uitstekend. Normaal gezien mag er niets aan die XP schijf gebeuren als je er natuurlijk niet aan komt:

http://www.paragon-software.com/

Ik weet niet of je het kunt met een trial versie, ik heb namelijk de volledige versie.
 
Alleen jammer dat je daar voor moet betalen terwijl deze hetzelfde doet en dan gratis:

http://www.partition-tool.com/personal.htm

Ik heb dit programma gedownload en geïnstalleerd. Nu heb ik een D-partitie die ik leeg wil maken. En dat lukt heel goed op enkele MB's na. Maar ik zie geen kans om met het vrijgekomen deel de C-partitie te vergroten. In de helpfile kan ik daarover ook niets terugvinden.

Denk je dat dat mogelijk is zonder de C-partitie eerst te verwijderen en opnieuw aan te maken?

Ik zou nl graag de installatie van windows in stand willen houden :)
 
Hoi !

Met Easus kun je via de schuifregelaar bepalen wat je wilt: schuif gewoon de C-partitie naar rechts schuiven, op Apply klikken, klaar.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Met Easus kun je via de schuifregelaar bepalen wat je wilt: schuif gewoon de C-partitie naar rechts schuiven, op Apply klikken, klaar.

Greetz,

Harry.

Met die schuifregelaar kun je een partitie verkleinen. Dat heb ik met D:\ gedaan. Maar vergroten gaat volgens mij niet. Ik kan maar een kant inschuiven, waardoor hij verkleint.

Met het verkleinen ontstaat er wel een unallocated stuk, zonder drive letter. Ik heb het idee dat ik daar eerst iets mee moet doen. Maar heb geen idee hoe ik dat aan C:\ kan koppelen :confused:
 
Hoi !

In Easus: Rechtsklikken op C: en kiezen voor: resize.

Maar geloof me: als je een unallocated ruimte hebt die aaneengesloten aan de C:partitie ligt kun je gewoon schuiven.

Half uurtje geleden nog gedaan !

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

In Easus: Rechtsklikken op C: en kiezen voor: resize.

Maar geloof me: als je een unallocated ruimte hebt die aaneengesloten aan de C:partitie ligt kun je gewoon schuiven.

Half uurtje geleden nog gedaan !

Greetz,

Harry.

Ja, ik zie nu dat dat het probleem is. Bij mij staat de unallocated ruimte achter D:\ ipv achter C:\. Ik zie echter geen kans om deze te verplaatsen. Wanneer ik de unalocated ruimte selecteer wordt de move-mogelijkheid grijs.

Kun jij aangeven hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Groetjes
 
Hoi !

Unallocated bij D: voegen, apply.

Daarna de D-partie naar de goede kant kleiner maken.

Daarna C; + Unallocated samenvoegen.

Enne: .....er zit ook een help-bestand bij !!

Greetz,

Harry.
 
Ik heb er de helpfile wel op nagezocht, maar er niet uit begrepen dat het iets uitmaakt of je een drive van links naar rechts kleiner maakt, of van rechts naar links.

Nu heb ik het voor elkaar gekregen. Bedankt voor de ondersteuning.

Vriendelijke groet
Marij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan