Partities samenvoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter rcth
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rcth

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2012
Hoi,

Ik heb 2 partities, een C:\ en een D:\. De C:\ heeft 186GB en D:\ heeft 256GB. Nu is C:\ bijna vol en ik wil gewoon standaard in C:\ programma's installeren. Nu is D:\ nog leeg, dus wil ik D met C samenvoegen.

Ik heb EASYUS Partition Tool al gebruikt maar die geeft na het scannen van de C-schijf problemen en zegt dat als je doorgaat het opstarten enzo problemen gaat opleveren, dat risico ga ik niet nemen.

Heeft iemand anders een mogelijkheid die zou moeten werken op W7-HomePremium 64bit, ASUS N53S

D-partitie verwijderen in Schijfbeheer en dan de C-partitie uit te breiden ;)

Zie hier voor iets meer algemene info over partities bewerken in windows 7: klik

Hallo,

Via dit kun je je D schrijf verwijderen, en bij de C schrijf het samenvoegen: compmgmt.msc.
Als je daar bent, ga je naar Schrijfbeheer toe, en klik je met je rechtermuisknop op de D schrijf en kies Volume verwijderen.
Daarna kies je bij de C schrijf: Volume uitbreiden.

Mvg,

Martin de Groot

Het is wel zo verstandig om alle bestanden (Mijn documneten, afbeeldingen, etc.) en de mail en Favoriten op de D: partitie te zetten. Als er dan wat mis is met windows dan blijft in ieder geval alle belangrijke zaken bewaard. Daarom heeft de fabrikant de HD ook opgesplits in een C: en een D:
Bovendien zal er dan waarschijnlijk heel wat ruimte op de C: vrijkomen.

Hallo,

Via dit kun je je D schrijf verwijderen, en bij de C schrijf het samenvoegen: compmgmt.msc.
Als je daar bent, ga je naar Schrijfbeheer toe, en klik je met je rechtermuisknop op de D schrijf en kies Volume verwijderen.
Daarna kies je bij de C schrijf: Volume uitbreiden.

Mvg,

Martin de Groot

Ik heb D:\ verwijderd zoals je zei maar bij C:\ kan ik niet op volume uitbreiden klikken.

EDIT:
2021d1d6.PNG

Laatst bewerkt:
Iemand iets? Ik hoop dit snel te kunnen fixen.

Het enige is is dat D:\ zo'n 250gb is en C:\ 186. Ik heb liever dat D;\ dan 50 heeft ofzo en C:\ meer.

Om 186 GB alleen met software vol te krijgen.... ik zou niet weten hoe dat voor elkaar te krijgen. De meeste GB gaat zitten in films, foto's, muziek en documenten in het algemeen. Gaat u maar eens kijken in uw map Documenten, Videos', Afbeeldingen en Muziek. Het zou me niets verbazen dat daar zo'n 80GB van de 186GB in zit.

Vervolgens kunt u ook nog overwegen bepaalde software (met name games, die gebruiken nogal veel GBs) te verplaatsen naar de D: (uninstallen en opnieuw installeren)

Mijn afbeeldingen: 14,3MB
Mijn documenten: 480MB
Mijn muziek: 2,85GB
Mijn video's: 835KB

En mijn persoonlijke map in C:\Gebruikers neemt 32GB in (dus incl. de 3 bovenste)

Niks, al is Bureaublad zo'n 20GB, dus ik ben nu bezig alles naar D:\ te verplaatsen.

De Windows Herstel-bestanden willen ook nog wel eens veel gb's in beslag nemen.
Deze verwijderen, m.u.v. de laatste, lost dat op.

Nog een ding: De bureaublad map is verplaatst naar de D:\ partitie, maar hij blijft staan bij C:\Gebruikers\blablabla
Is het veilig die te verwijderen?

Kijk eerst eens of die bij de C: leeg is. Zo ja, dan is ie succesvol verplaatst. Verder zou ik hem gewoon laten staan, als ie toch geen ruimte meer in beslag neemt.

Hij is nog vol met alle dingen, maar in D:\ is ie ook vol.

en is de inhoud van beide gelijk? Dan kan de inhoud van die op de C: verwijderd worden.

en is de inhoud van beide gelijk? Dan kan de inhoud van die op de C: verwijderd worden.
Die op D:\ was 2gb groter. Maar die in C:\ heet nu Desktop ipv Bureaublad en heeft het icoontje ook niet.

Ik denk dat hier toch ter plekke door iemand naar gekeken moet worden die er verstand van heeft, want ik vrees dat via berichten heen en weer het niet gaat lukken.
Bovendien is de kans groot dat als je dit soort zaken doet, zonder voldoende kennis en ervaring hiermee, de hele Windows installatie om zeep geholpen wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan