Partities samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars97

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
Beste helpmijers,

ik heb net een nieuwe ssd geïnstalleerd en daar windows op gezet, dit is nu mijn c schijf.
Op mijn oude harde schijf staat nu een partitie d en nog de oude c partitie van voor de ssd. op dit oude deel staat niks meer van waarde, op de d partitie wel.
Ik wil dus zorgen dat mijn hele harde schijf nu d wordt, dus dat de oude c partitie weggaat.
Kan ik nu gewoon naar schijfbeheer en rechtermuisknop op de oude c partitie en dan "partitie verwijderen" en vervolgens rechtermuisknop op d partitie en dan "uitbreiden" met het stukje dat nu vrij is gekomen?
Ik vraag me af of bij deze manier mijn bestanden op de d partitie gewoon behouden blijven? of zijn deze niet veilig?
Alvast bedankt!

Lars

dus als ik het goed begrijp wil je van de ssd en hdd één partitie maken
dit gaat zover ik weet niet en ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen een ssd is anders dan een hdd als je daar een partitie van zou maken zou je niet weten waar je iets opslaat
als je wat jij wilt doen doet dan zou je alleen maar de ssd "verwijderen" en de partitie d in jouw geval kan je niet groter maken omdat er niet meer ruimte is

nee je hebt het verkeerd begrepen.
ik heb een harde schijf met twee partities, A en B om het makkelijk te maken. Hier wil ik 1 grote A partitie van maken.
Op A staan nu belangrijke gegevens die ik wil bewaren en op B niet. Kan ik nu gewoon partitie B verwijderen in schijfbeheer en A laten uitbreiden met het stukje dat B heeft vrijgemaakt. Of gaan de gegevens van A dan ook verloren? (wat ik dus niet wil) of is dit gewoon veilig voor mijn bestanden op A.
ik hoop dat het zo duidelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan