partities samenvoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Beste mensen,

Morgen komt mijn ssd binnen en dat wordt dan de c schijf.

Ik heb een hdd in het verleden door 2en gehakt. Die wil ik nu weer samenvoegen als 1 schijf.
Zover ik weet loop je altijd opslag mis.

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit goed kan doen en zo min mogelijk opslag verlies.

Alvast hartelijk dank hiervoor !

Alle data zijn al gebackupt?

Is er een reden waarom je nog maar 1 partitie wilt?
Ik heb er altijd al 2 gehad. Nou ja sinds win 98. Een voor data (d: ) en een voor os (c: )
Zo kun je altijd je c: opnieuw installeren, moet zeggen dat dat nu zelden voor komt t.o.v. vroeger, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over je data.

De hulpvraagsteller heeft na het plaatsen van een tweede schijf drie partities. We weten niet wat voor schijf het is en waar de prioriteit ligt maar er wordt duidelijk in de vraag geschreven dat deze niet wil dat er ruimte verloren gaat en dat is natuurlijk inderdaad een zorg minder want bij één partitie kan er ook maar één partitie haast vol raken en er gaat minder ruimte verloren doordat dit niet meer benut wordt. Het nadeel zou kunnen zijn dat eerder een hele schijf en de gegevens daarop verloren gaat bij beschadiging van de eerste sporen, waar de koppen telkens de plaats van bestanden administreren. Partitioneren biedt meer zekerheid maar ik heb hier schijven van 80 Gb of 120 Gb groot, die ik daarvoor niet zou partitioneren. Prettig weekend

Hoi Alfred 2,

Het gaat om een schijf van 1 tb

Het filmpje werkt niet want de schijf vergroten kan ik niet aanklikken. Wie kan mij verder helpen?

Is de vrije ruimte echt vrij, unlocated, of heb je partitie wel gedelete maar zit er nog een lege logische schrijf?
Zoja dan moet je die ook nog eerst verwijderen.

Wat groot voor één en zelfs twee partities maar veel zal het ook wel niet meer kosten.

Als een computer in de BIOS virusbescherming heeft dan kan er niet naar de master boot record worden geschreven en zal dat eerst uitgeschakeld moeten worden.

Het is mij gelukt met het programma NIUBI Partition Editor Free Edition.

Wat ik gedaan heb:

1. Heb beide partities eerst geformatteerd
2. volume verwijderd
3. samenvoegen
4. opnieuw een letter gegeven

Ik wil iedereen van harte bedanken voor alle hulp !!!

Het andere volume was wrs dus een logische... anders had het direct gekund.
Maar het werkt.... mooi zelf....gedaan dus!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan