Partities veilig bij installatie Vista met Paradigit Recovery?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MoZ

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Berichten
35
Dag allen,

na anderhalf jaar is het tijd voor een verse Vista installatie. De BSOD's hebben zich de laatste weken ongewild snel voortgeplant... :confused:

Mijn documenten staan op de E schijf en mijn mp3-tjes en films zijn veilig opgeborgen op de F schijf. Geen idee of het er wat toe doet, maar E is een primaire partitie en F een logisch station...

Daarnaast is er een Recovery partie (D) en uiteraard een installatiepartitie (C).

Wanneer ik mijn Paradigit systeemherstel DVD laat booten, krijg ik de mogelijkheid om Microsoft Systeemherstel / System Recovery zijn gang te laten gaan of te kiezen voor Paradigit systeemherstel met of zonder automatische gegevensbackup.

Selecteer ik 'zonder', dan staat er dat de harde schijf volledig gewist word, selecteer ik 'met' dan loop ik 'risico' op een heel groot back-up bestand...

Mijn vraag: Weet iemand of Paradigit systeemherstel zonder back-up mijn andere partities met rust laat.... ?
 
heey,

Waarschijnelijk zal hij de partitie waar vista op geinstalleerd staat, en waar je vista op installeerd leeg gooien, de rest laat hij met rust denk ik.
Ik durf het niet te garanderen maar zorg anders voor een cd of iets om je fotos enz op te slaan, zodat je geen enorme backup krijgt.

Hoe ben je trouwens in het recovery systeem van paradigit gekomen?
 
Laatst bewerkt:
Zo'n recovery zet je PC terug naar de fabrieksinstellingen, dus heb je later zelf partities aangemaakt dan heb je een hele grote kans dat die na het recoveren weg zijn, incl. je bestanden.
 
Hoe ben je trouwens in het recovery systeem van paradigit gekomen?

Via de DVD die ik heb gebrand toen ik mijn computer voor het eerst opstartte...



Ik heb besloten toch maar een back-up te maken bij het opnieuw installeren; wat blijkt nu: de gegevens van de installatiepartitie worden geback-up, de andere partities zijn met rust gelaten... Was toch wel even spannend :eek: maar ik heb mijn films en muziek nog :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan