partities veranderen waarop xp staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

dombo1967

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
hallo,
Ik had problemen met een komputer en heb hem nu aan het lopen , maar ik heb het volgende probleem.

de pc is voorzien van een cd-speler en 1 harde schijf.
de cd speler geeft hij aan als d, maar de harde schijf als H.
opzich geen probleem maar bijhet installeren van enkele programma's mist de computer dus de C schijf

Nu wil ik dus de H veranderen in de C, maar hoe doe ik dat.
het volgende al geprobeert
De harddisk bestaat uit 1 partitie, maar die kan ik niet veranderen, ook niet als ik xp er opnieuw opzet.bij het opnieuw erop zetten van xp, lukt dat niet omdat ik alleen een partitie extra kan maken op een (ik geloof ) een niet-gepostioneerde ruimte
Als ik xp er op nieuw opzet blijft hij de harde schijf H noemen
Alleen de H-schijf formateren is me ook niet gelukt.

Wat kan ik nu proberen

misschien eens kijken naar de jumpers op je cdrom en harddisk.
harddisk als master en cdrom als slave.
daarna xp opnieuw installeren...

Ik ben er ooit wel eens aan begonnen om de driveletter aan te passen. Alle verwijzingen in Windows moeten dan ook worden aangepast, en kan ik je ten ten zeerste afraden - Tenzij er iemand is die daar een software tooltje voor heeft gevonden.
De beste oplossing die je waarschijnlijk kunt doen (wel je data even backuppen) is:
1. opstarten vanaf de Windows CD
2. Alle partities weggooien
3. Nieuw partitie maken
4. Windows installeren

Nu zou Windows gewoon weer op de C: moeten staan. Je kunt voor de zekerheid nog tussen stap 3 en 4 opnieuw opstarten

Wat je kan proberen is:
rechtermuisklik op [deze computer]
dan [beheren ] klikken
dan [Schijfbeheer}
dan met de rechtermuisklik in de schijf klikken die rechts grafisch wordt weergegeven met de letter { H: } en dan stationletter en /of paden wijzigen.
Let wel op dat er verwijzingen die dan niet meer kunnen werken.
Je kunt windows altijd opnieuw installeren en de partitie waar je op wilt installeren gewoon te verwijderen volgens de instructies op het scherm!

Wat je kan proberen is:
rechtermuisklik op [deze computer]
dan [beheren ] klikken
dan [Schijfbeheer}
Je kunt de drive letter van de standaard/opstart schijf niet aanpassen middels Schijfbeheer, alleen van extra volumes

Ja Helaas dat is dus zo. Heb het wel met de andere schijven kunnen doen maar heb nog nooit de systeem hoeven aan te passen. (wat externe schijven er aan hangen en dan een intern een schijf bijplaatsen geeft ook leuke letters en dat kan je dan wel achteraf aanpassen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan