partities veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

buruma

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2003
Hallo weet niet of ik dit in het goede topic zet hoop van wel anders hoor ik het wel

Heb even een bijlage gemaakt van partiton magic hoe het er nu uitziet.

de bedoeling is om op de eerste harde schijf toch maar win 98 en win xp te houden maar die f partitie zou ik graag willen verwijderen staat niks op namelijk om de ruimte bij win 98 te zetten maar als ik die delete dan blijft hij toch nog staan hoe moet ik hem nou helemaal verwijderen.

en dan zou ik graag win xp op d willen hebben en de andere harde schijf dan nog opdelen in verschillende partities kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen?

alvast bedankt

oke sorry hoop dat dit beter is

Bijlagen

• partion magic image.jpg
    partion magic image.jpg
    100 KB · Weergaven: 65
Stap voor stap.

F parttie verwijderen
E partitie naar rechts slepen
C partitie uitbreiden (met de ruimte die je nu hebt gekregen van F)

even vraagje voor XP-PC

Vanmorgen vol aandacht deze tread gelezen .

Ik zie dat Buruma zijn XP op de E schijf in een Fat 32 heeft , Kan hij er voordeel mee halen om XP op NTFS te laten draaien en is dat mogelijk om te zetten in Partition magic ?

Roby

ja dat zou ik ook nog weleens willen weten was er nog niet aan toe maar ben blij dat iemand meedenkt. de comp is ondertussen bezig werk met kvm switch dus hou alles in de gaten hoop dat het gaat lukken jullie horen het zo

@Buruma:
Zie dit eens: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=214021

@Roby:
Afgezien van de eerder genoemde, standaard, voordelen zit er bij het partitioneren geen extra leukigheid aan.

Houd er wel rekening mee dat wanneer de andere schijven NTFS zijn dat Windows 98 ze standaard dus niet meer kan benaderen!
Wil je dit toch doen zul je er speciale software voor moeten installeren.

oke het verwijderen van f is goed gegaan maar helaas het veranderen van de drive letters niet windows xp start nu helemaal niet meer op wat nu? kan nog wel in win 98 komen kan ik daar wat mee

hier is de foutmelding die ik krijg isass.exe systeemfout
de indeling van het eindpunt is ongeldig
misschien kunnen jullie hier wat mee heb al gezocht met google maar kan het niet vinden

Geplaatst door buruma
oke het verwijderen van f is goed gegaan maar helaas het veranderen van de drive letters niet windows xp start nu helemaal niet meer op wat nu? kan nog wel in win 98 komen kan ik daar wat mee

Ik zei toch dat je het stap voor stap moest doen?
Ik heb het nog helemaal niet over het veranderen van driveletters gehad... Nogal wiedes dat Windows niet meer opstart.
Je had hiervoor het programma DriveMapper moeten gebruiken.

Heeft PM geen "undo" optie? (resquedisks?!)

Anders moet je kijken of je vanuit Win 98 de boel weer kan herstellen (driveletters).

Laatst bewerkt:
Als je met de rescuedisk van Powerquest opstart kun je de driveletter veranderen.

oke heb even gekeken maar de drive letters zijn nog hetzelfde wat nu? heb alles gebrobeerd maar helaas en had het wel met drive mapper gedaan

nog vanalles nagezocht maar helaas zou het mogelijk zijn om xp dan maar gewoon opnieuw te installeren is niet prettig en ben wel alles kwijt zeker maar zo gaat het geloof ik ook niet lukken en zo ja kan dit dan met pm 8 vanuit win 98 want die doet het gelukkig nog wel

oke niks is gelukt heb de hele comp maar geformateerd en alles opnieuw gedaan bedankt voor jullie meedenken.

groetjes carla

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan