Partitie's verwijderen zonder floppy station

• Onderwerp starter Onderwerp starter PoNg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PoNg

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een pc van mijn zoon waar windows 98se op staat. Er zit 1 hardeschijf in van 20 gig die is opgedeeld in 2 partitie's(4g en16g). Er is geen floppy drive aanwezig, maar wel een cd-drive. Nou wil ik windows 2000 installeren op deze pc en de partitie's verwijderen.
Hoe kan ik de partitie's verwijderen zonder een bootdisk?. Gewoon een bootable cd maken?. En/of is er een makkelijker manier om de partitie's te verwijderen?.

En mijn laatste vraag windows 2000 is toch een bootable cd?, waardoor ik geen floppy drive hoef te gebruiken?.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Oww en voordat ik het vergeet, ik kan windows 98 niet in komen.

Een orginele Windows 2000 CD is idd een bootable CD.
Ik ben niet bekend met de installatie van Windows 2000, ik weet niet of daar netzo als bij XP een optie zit om de HDD te formateren en te partitioneren.
Je kan dit wel in dos doen, dmv de commands: Format en Fdisk.
Dus Format C: bv. En Fdisk spreekt voor zich als je de command invoert.
Je komt in dos door bij het opstarten van PC op F8 te rossen dan kom je in een menu. Daar kies je: Opstarten in Ms-Dosmodus of iets dergelijks. :D

In windows2000 zit de optie van partities verwijderen en maken ook

Wow fast responce

Ik ga het vanavond eens uitproberen, ik laat het weten hoe het is gegaan :)

Tijdens de installatie van windows 2000 kan je aangeven of je partities wilt verwijderen of aanmaken.

je kan ook partitie programma's gebruiken maar meeste zijn niet gratis zoals partition magic.

Partition magic kan ook opstarten vanaf een boot cd hoor.

let op win2000 is een niet goed ondersteunt spel os.
ik weet niet of je er spelen op gaat spelen verder :rolleyes:

Nou bedankt allemaal het is gelukt,

En er zal waarschinlijk wel een paar spelletjes op gespeeld worden. Maar het is beter dan windows 98 en om xp op de pc te zetten dat gaat helaas niet. Maar het is de bedoeling dat mijn zoon het meer gebruikt voor school.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan