Partities verwijderen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guru

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
132
Hey Iedereen,

Ik zit met een probleem.
Ben bezig om partities te maken.

Voordat ik ben begonnen, wilde ik eerst de oude verwijderen.
Had eerst 1 grote schijf (C:) Heb opstartdisk.gemaakt en Fdisk opgestart.
Ben toen naar menu 4 gegaan (partities weergeven) gegaan en toen stond er:

C: 1 Pri Dos 95%
2 Ext Dos 5%
Wilde toen de Ext. Dos verwijderen, via menu 3 (een partitie of logsische station verwijderen), toen heb ik opgegeven dat ik de Ext.Dos wilde verwijderen. Maar toen zei Fdisk:" Kan uitgebreide Dos Part. niet verwijderen als er logische stations zijn"
Toen wilde ik de logische stations verwijderen en toen zei ie:" Er zijn geen logische stations gedefinieerd" en onderaan staat: " Alle logische stations in uitgebreide Dos Partitie zijn verwijderd.

Maar als ik dan weer menu 4 kies (partities weergeven) dan staat er weer glashard
C: 1 Pri Dos 95%
2 Ext Dos 5%

Hoe verwijder ik nu de Ext. Partitie??
 
heb je partition magic. Daarmee moet het lukken ..

probeer anders even vanuit dos het commando(als je geen third-party boot-managers hebt (EZ-drive ofzo)):

fdisk /mbr [enter]

LET OP: start nu eerst opnieuw op

probeer het dan nog eens. Lukt het niet probeer dan eens een logisch station aan te maken. Kan dat ?
 
zal het proberen

Hey Vaat,

ik zal het proberen..

Ik hou je op de hoogte...


Guru
 
Nope...

Hey Vaat

Het mocht niet baten...

Ik kan ook geen logische stations aanmaken: " Alle beschikbare ruimte in de uitgebreide DOs Partitie is toegewezen aan logische stations"

Nog andere tips? Of moet ik toch maar Part, Magic zien te regelen?

Guru
 
hmmm,

tja of een tooltje gebruiken van de fabrikant van je harde schijf .....

maar partition magic is verreweg het gemakkelijkst ..

Heb dit probleem wel eerder gehad en heb het toen ook opgelost .. Zoek eens goed op het forum, het is alweer maanden geleden en kan het me even niet herrinneren. Moet nu even wat dingetjes doen, maar misschien kom ik er nog op !!
 
mmmm..

Hey Vaat,

ik zat ff na te denken...Het is een Standby PC waar zo'n Windows Restore Disk is meegeleverd...zou de Ext. Dos Partitie (5%) niet de gegevens voor de Restore bevatten?

En kun je uberhaupt dan wel partities maken?

Guru
 
die partities zijn idd hidden. Ook dit kan je makkelijk met partition magic verbergen en weer zichtbaar maken. Zou toch is op zoek gaan naar een exemplaar van PM ! Aan de trial heb je niks .......
 
Ok dan Vaat...

Dan moet het maar met PM


Thnks voor je hulp...


Gr. Guru
 
Tis gelukt met Partition Magic

Vraag is opgelost...

Heb het gewoon met Partition Magic gedaan.

Kat in het bakkie

Gr. Guru
 
blijft een fantastisch proggie :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan